Despre fotografie

Cauta in Foto-Magazin:
 


Aparitii editoriale


Expunerea
[click]  

Compozitia
[click]  

Lumina si iluminarea
[click]  

O varza fotogenica
[click]  

Bill Jay Confesiuni
fotografice
[click]  

 

 

Zece moduri prin care am putea sa ne imbunatatim fotografiile

O percepere prea simplista a fotografiei, redusa cateodata numai la apasarea butonului declansator conduce, bineinteles, la rezultate superficiale. Realizarea de fotografii "cu personalitate" presupune o preocupare mai cuprinzatoare, ceva mai mult decat simpla procedura tehnica. Aceasta se castiga in timp si se desfasoara in mai multe directii: modul de folosire al luminii, ordonarea elementelor vizuale cu ajutorul compozitiei, experienta in tratarea subiectului, alegerea si abordarea temei etc. Fiecare din ele, separat, si mai ales impreuna constituie o suma de elemente invizibile, dar cu ajutorul carora putem sa intervenim in partea vizibila a fotografiei si sa controlam acel "ceva" . Iata cateva din modurile prin care putem sa ne imbunatatim calitatea fotografiilor...

 

Invata sa folosesti aparatul creativ
Aproape orice aparat de fotografiat are acum la dispozitie multiple optiuni prin intermediul carora ii putem personaliza modul de functionare. Adaptarea functiilor la conditiile de lumina existente sau pentru impunerea anumitor efecte poate transforma acest instrument mecanic intr-un mijloc de creatie artistica. Cat de rapid trebuie sa fie timpul de expunere, ce profunzime de camp e bine sa avem, unde facem clarul sau ce va fi inclus in cadru sunt cateva intrebari ce pot defini modul de lucru cu aparatul foto. In locul folosirii lui la simpla copiere a subiectului, cu acelasi aparat, putem sa povestim ceva despre acel moment.

 

Implica-te activ in preluarea fotografiei
Pentru majoritatea artelor vizuale crearea unei lucrari este rezultatul unui indelung proces, planificat, esalonat in etape distincte, care implica un efort cumulat in timp. Procesul de creare al fotografiei este aparent efemer, se consuma prea repede, odata cu timpul de expunere al mediului fotografic, si de aceea pentru a ingloba o calitate comparabila trebuie compensat cu pregatirea pentru acel moment. Indiferent ca este vorba de pregatirea culturala, tehnica sau doar de nivelul de concentrare si efortul depus in timpul fotografierii pentru a gasi un unghi sau a surprinde o expresie, orice incercare va fi rasplatita prin nivelul la care reusim sa ne plasam in oricare din aceste etape.

 

Petrisor_Iordan_1.jpg

 

Petrisor_Iordan_2.jpg

 

Fixeaza-ti un scop
Orice propunere anterioara momentului in care fotografiem ne va imbunatati calitatea abordarii prin crearea unui sens precis in demersul nostru. Stiind de la inceput ce vrem ne va ajuta sa identificam un mod de realizare si pasii care trebuie urmati. Crearea unei fotografii, pentru care am cautat o referinta sau am gasit o solutie, va fi cu siguranta mai buna chiar si numai pentru ca inglobeaza un plus de experienta si un set de cunostinte noi. Cautand un sens si urmarind un rezultat putem crea fotografii in care contributia noastra poate creste progresiv pana la formarea unei proprii viziuni. Odata ajunsi la acest nivel avem de-a face cu originalitatea.

 

Exploreaza toate posibilitatile
Pornind de la faptul ca fotografia este o reprezentare a realitatii avem din start infinite optiuni legate de modul cum aceasta va aparea in imaginea noastra. Fotografia nu imita ci recreaza acea realitate la o alta scara, schimba raportul natural intre lucruri, redefineste spatiul si impune scenei alte hotare, astfel ca totul va avea noi intelesuri. Libertatea de a ne alege o scena, o tema sau un mod de ilustrare poate fi oricand multiplicata de optiunile tehnice si de solutiile oferite prin compozitie. Fotografia poate fi un mod de expresie a propriei imaginatii, o interpretare a realitati sau doar o simpla procedura tehnica adaptata unui scop ales.

 

Petrisor_Iordan_3.jpg

 

Petrisor_Iordan_4.jpg

 

Selecteaza pe baze obiective
De obicei suntem tentati sa apreciem fotografiile care contin lucruri ce ne plac si invers, sa acceptam mai greu pe cele care ilustreaza subiecte straine noua. De asemenea suntem legati mai mult de propriile creatii comparativ cu ale altora chiar daca acestea infatiseaza aproape aceleasi lucruri. Un mod de gandire obiectiv ar trebui sa ne indeparteze de acest subiectivism, placerea sau neplacerea facand loc analizei critice, rationale. Cunosterea calitatilor intrinseci ale fotografiei, experienta si cultura din domeniu poate face diferenta in momentul alegerii lucrarilor, fie ca e vorba de expresivitate, valori estetice, stanadarde tehnice sau stilul abordat.

 

Evalueaza lucrarile altor fotografi
Prin simpla vizionarea a imaginilor unor artisti consacrati putem sa ne formam, in timp, reflexe instinctive cu privire la modul de compunere, standarde tehnice sau forma de comunicare. Orientarea acestor cautari catre o arie cat mai larga atat in domeniul temelor cat si a formelor de expresie, insotite si de comentarii critice, justificative, ne poate oferi o colectie de valori, o baza creativa ce poate fi folosita ulterior pentru inbogatirea propriei viziuni artistice. In final, aceasta deprindere de a cauta si analiza atat forma cat si continutul unei imagini ne va conduce inevitabil la reluarea aceluiasi drum la realizarea propriilor lucrari.

 

Formeaza-ti o cultura vizuala
Crearea de imagini reusite nu poate fi despartita de o minima cunoastere a ceea ce s-a realizat in domeniul artelor vizuale, a solutiior tehnice sau mijloacelor artistice. Educatia provenita din consultarea experientei altor artisti are legatura nu numai cu descoperirea propriilor valori dar mai ales cu dezvoltarea capacitatii de receptie fata de alte teme. Patrunderea in acest univers cultural este primul pas catre intelegerea, aprecierea si preluarea unui set de calitatii definite prin standarde verificate. Frecventarea manifestarilor expozitionale, consultarea revistelor si a cartilor de specialitate, participarea la intalniri cu artisti recunoscuti sunt cateva din posibilitatile de a prelua o informatie certificata, obiectiva.

 

Petrisor_Iordan_5.jpg

 

Petrisor_Iordan_6.JPG

 

Identifica valorile
Orice demers de evaluare a unei imagini ar trebui sa aiba ca punct de pornire un set de standarde cu ajutorul carora se poate face o analiza obiectiva. Aceste standarde trebuie cautate, intelese si adaptate la tipul de fotografie: comerciala, stiintifica, proza sau arta etc, calitatile uneia nefiind neaparat transmisibile celeilalte. Pornind de la scop, context artistic, cunosterea autorului si terminand modul de realizare tehnic al fotografiei, oricare dintre ele, impreuna sau separat, poate oferi un plus de valoare pentru media generala.

 

Exerseaza practicile verificate
Preluarea anumitor metode tehnice sau artistice, in "doze" proprii, stau la baza intelegerii procesului creativ prin cresterea posibilitatii de control asupra modului de exprimare. Atingerea nivelului de expresivitate presupune pe de o parte stapanirea metodelor de transpunere a ideilor intr-o realitate concreta iar mai apoi modalitatea tehnica de inregistrare a acesteia, ilustrarea. Aceasta transformare de la abstract la concret a fost exersata si stilizata in timp intr-o multitudine de forme, cunoasterea lor fie si numai la nivelul tehnic ne poate oferi o larga baza procedurala si evident scurtarea drumului parcurs spre rezultat. Preluarea acestui limbaj nu trebuie insa facuta numai sub forma imitatiei, ci personalizat pentru articularea propriilor investigatii.

 

Depaseste stadiul formei
La inceput, pentru multa lume, fotografia a inseamnat o inregistrare clara si recognoscibila a subiectului. Sunt insa motive sa spunem, cateodata, ca fotografia e frumoasa, ne fascineaza, ne transmite o anumita stare sau un mesaj care transcede vizibilului. Initierea acestui dialog cu privitorul impune o abordare intuitiva in care modul de perceptie si formare a imaginii depaseste importanta obiectivitatii, a rigorii metodelor tehnice repetitive. Identificarea anumitor teme, a modului de ilustrare al acestora precum si a instrumentelor de expresie poate situa fotografia intr-o zona artistica in care partea tehnica ramane doar un mijloc dedicat atingerii scopului final.

 

Text si fotografii
© Petrisor Iordan
www.cursfoto.ro
octombrie, 2010
Foto-Magazin.ro

 

Bookmark and Share

Comentarii:

Simion Buia - 06 Oct 2010, ora 12:18
Frumos text.

Ancuta T. - 09 Oct 2010, ora 13:49
Da, frumos, dar m-as fi asteptat la o abordare mult mai detaliata...

Ion Sanduloiu - 09 Oct 2010, ora 22:58
Depasirea stadiului formei, ilustrata in ultima imagine, mi se pare draguta... ar fi fost fain daca acel cadru al fi avut un element care sa atraga atentia, sa dea un sens. Oricum, textul si ilustrarea sunt bune!

petrisor iordan - 10 Oct 2010, ora 17:45
Multumesc. Intotdeuna e loc de mai bine si in compunerea textului si in realizarea fotografiilor. In ceia ce priveste detaliile, cred ca e greu sa fie incluse intr-un articol, fiecare paragraf facand obiectul unui subiect destul de vast. Pe deasupra sunt convins ca nu e complet nici la acest nivel, de referinte generale, fiecare avand propriile nevoi.

tatuu m. - 12 Oct 2010, ora 10:39
nu am inteles nimic . teoretizare cit cuprinde. slabut textul. sincer. pozele sunt bunicele. doar atit. eu va propun o alta abordare, care vine dintr-o practica de 25 de ani in fotografie. pentru ca un fotograf sa faca fotografii deosebite trebuie: - aparat foto de calitate, pe care sa il cunosti foarte bine: meniu. posibilitati tehnice, etc un full-frame este de baza. eu merg pe nikon dar si canon este ok. un aparat de back-up deasemenea nu strica sa ai. - lentile de o calitate cit mai buna. cit mai bune repet dar in functie si de buget. minim minimorum ca sa "iesi in lume" ca un profesionist trebuie: un fix wide cu f1,4 (24, 35mm etc), un tele normal 24-70, un tele de 70-200 sau mai noul sigma 50-500 cu OSM, un fix de 85 cu 1,4 . eventual un fix de 200 sau 300 cu f2/f2,8 . eu am un sigma 120-300 cu f2,8+teleconvertor 2x . buna lentila. a aparut acum si varianta cu OSM. - spirit de observatie si capacitate rapida de compozitie. fii atent la ce se intimpla in jurul tau, alege rapid acel punct de statie care sa puna in valoare cel mai bine ce vrei sa fotografiezi. 50 % din ce inseamna un bun fotograf asta inseamna. - viteza de executie in minuirea aparatului si a lentilei. esential . daca esti lent a trecut clipa si gata. sa dus momentul magic. CLIPA ACEEA. - timp liber, posibilitatea de a calatori. de acasa din fotoliu sigur nu prea ai cu ce peisaje sa vii. este musai sa ai un venit constant ca sa ai cit mai mult timp liber. - fii indraznet, placut oamenilor si comunicativ. foarte important. fii cit mai discret in folosirea aparatului. nu epata si nu agresa vizual. uneori este foarte important. - citeste literatura de specialitate dar fara a te lasa indoctrinat. pur si simplu citeste. este suficient. - ingrijeste aparatura si lentilele, asigurate ca ai mereu carduri, blitz, baterii, incarcatoarele, etc. mentenanta pentru un fotograf profesionist este o corvoada dar este esentiala. - rezistenta la oboseala de toate felurile. aici, cei tineri sunt in avantaj. oboseala cronica anuleaza cel mai adesea capacitatea de a face poze deosebite. - incearca sa iti faci lucrarile cunoscute in mass-media. uneori vei ramine surprins ca poze care tie nu iti plac pot sa placa altora. - incearca sa "furi meserie" la fata locului de la alti fotografi ori de cite ori poti. discret si cu bun-simt. intreaba. uneori vei primi sfaturi. gata . atit. tatuu m.

Sorin Calin - 12 Oct 2010, ora 23:18
Nu cred ca textul s-a dorit a fi unul tehnic. Nu toata fotografia inseamna tehnica. Desigur fotografii profesionisti (poate precum domnul tatuu m.) au nevoie de obiective si aparate de mii de euro pentru a putea VINDE fotografiile. Nu cred nici eu ca poti sa faci fotografii frumoase si cu un telefon mobil. Este nevoie de un minim de mijloace tehnice. Dar de aici pana la a face parada unor obiective de aprox 10000 de euro(asa, la repezeala calculat) mi se pare cale lunga. Domnul Iordan a scris un text care pe mine unul (cu o umila experienta in fotografie) ma face sa imi doresc sa ies din casa si sa fac fotografii din PASIUNE. Pentru mine va exista intotdeauna o diferenta intre fotografia lipsita de interes material, aceea pe care o fac din pura pasiune si dragoste pentru aceasta arta si fotografia comerciala, pe care incerc sa o vand si din care incerc sa imi scot banii investiti in apratura. Ceea ce a scris domnul tatuu m poate fi un bun indrumar pentru un fotojurnalist, meserie ce in viziunea mea reprezinta apogeul stilurilor fotografice, dar hai sa nu uitam ca aproape toti fotografii au inceput meseria asta din pasiune, si nu din dorinta de a face bani. Ca o concluzie: mie imi place textul iar imaginile vadit necomerciale ce il insotesc mi se par foarte potrivite cu ceea ce autorul incearca sa exprime, iar cei care vor pune mana pe un aparat si vor fotografia vor trebui sa se gandeasca mai intai la ce e scris aici pana sa ajunga la a diferentia un 85 1.4 de un 85 1.2

Pavalache S. - 14 Oct 2010, ora 00:38
nu 11? ...

petrisor iordan - 14 Oct 2010, ora 15:58
nu e nevoie de atata profunzime...

Cornel Manescu - 20 Oct 2010, ora 19:21
Mi-a placut foarte mult. Nimeni nu-ti poate da mura-n gura secretul succesului (cum sa faci o fotografie reusita). Cel mai mult mi-au placut fotografiile in ceata (4 si 3)

Vladimir C. - 21 Oct 2010, ora 21:13
Un articol foarte frumos şi bine construit. Ceea ce uită domnul tatuu m. este că un fotograf amator nu va arată obiectivul său cel scump viitoarei familii care va zāmbi īn cadrul cu soacra. El se va māndri cu expresivitatea fotografiilor, nu cu claritatea lor. Merge şi fără meniu. Şi fără L-uri sau alte bazaconii. Cunoştinţe, pasiune şi muza să fie. Iar dacă după 25 de ani īn fotografie, īncă nu ştim ce este o lentilă şi ce este un obiectiv, rezultatele L-urilor . Fotografiile din mass-media de pe la noi, cu mici excepţii, sunt ca muzica. Manele, cu mici excepţii, după cum spuneam. Oricum domnul tatuu, vă mulţumesc că īmi arătaţi cāt de bine funcţionează marketingul şi că īmi susţineţi un salariu care īmi permite să arunc banii mei de neprofesioniste pe filme şi substanţe. Multe L-uri vă doresc!

tatuu m. - 22 Oct 2010, ora 18:14
ai dreptate vladimir. un amator nu va avea curajul sa arate viitorilor miri "chifla" cu care ii va fotografia pentru ca de citiva ani mirii vin si intreaba tocmai de L-urile "alea". iar daca nu intreaba sa cheama educatia consumatorilor si orientarea lor catre prestatorii profesionisti de servicii !! apropo !! eu am toata linia pe nikon dar se vede ca nu ai citit cu atentie textul meu. "expresivitatea" fotografiilor ? ce inseamna asta ? pai daca nu sunt clare cum pot fi "expresive" !! zau asa !! lentila si obiectiv sunt exact acelasi lucru, in contextul potrivit. citeste mai cu atentie ce am scris. vladimir, fara L-uri si "alte bazaconii" nu pot sa faci poze "expresive" copile !! eu inteleg ce vrei sa spui !! iti inteleg bucuria de incepator in ale fotografiei, incepator care crede ca daca are un "DLSR" de 1.000 Ron cu o "chifla" pe el isi inchipuie ca are toata lumea la picioarele lui. foarte repede te vei trezi si in citiva ani o sa incepi sa intrebi si tu de "L-urile" pe care le ridiculizezi acum. Cind vei vedea ce fotografii frumos blurate scoate un L 70-200 pe un Canon Mark II de 21 mpx o sa incepi sa visezi si noaptea la ele si la tonele de megapixeli de care rizi acum . la ultimul paragraf cu marketingul, salariu si neprofesionistele nu am inteles prea clar ce vrei sa spui. e vorba de fotografia pe film ?! faci inca vreo scoala de fotografie in care vreun "doct" iti explica grav ca "tot pe film este mai frumos" ? stai linistit ca te vei trezi repede la realitate !! fotografia pe film de 35 mm este deja depasita iar cea pe film lat de 120 este lenta, dificila, scumpa si potrivita doar cu anumite stiluri si nici acolo tot timpul: studio, peisaje, etc eu unul am renuntat din 2004 la filmul lat pe care il consider depasit si nepotrivit in general pentru fotografia de eveniment pe care o practic eu. in fine. parerea mea. si in incheiere: zau asa vladimir !! cum poate sa fie minunata o fotografie in care cot la cot cu mireasa "va zimbi in cadru si soacra" ?!!! tatuu m.

berilla c - 27 Oct 2010, ora 08:23
parca titlul spune... "Zece moduri prin care am putea sa ne imbunatatim fotografiile" nu e pentru amatori ca mine? si voi vb de avioane... frumos articolul.

Vladimir C. - 29 Oct 2010, ora 07:13
There is nothing worse than a sharp image of a fuzzy concept. Ansel Adams

Tibi S. - 02 Nov 2010, ora 17:45
F bun articolul, un pic cam abstract dar e genul de scriere care te pune sa si gandesti, nu sa inghiti pe nemestecate.

Chris Onofrei - 02 Nov 2010, ora 22:20
O fotografie buna are poveste, respiratie, miros, iti trezeste simturi, toate pentru suflet.....ochiul este poarta catre sufletul care "citeste, simte" imaginea. Dincolo de sfaturile bine structurate fara a se pierde in amanunte sau banal, ramine doar sa-ti iei camera foto si sa surprinzi clipe cit o poveste.... Stimate tatuu m. observ ca dumneavoastra aveti doar cuvinte, multe cuvinte.....poate ar fi mai bine ca in locul celor multe cuvinte sa puneti o imagine.......macar.....

tatuu m. - 03 Nov 2010, ora 16:14
dl onofrei ! am inteles . acta non verba ! dar de ce ? oricum nu o sa va placa ! deranjeaza criticile mele ? ignorati-le ! stergeti-le ! sau daca doriti nu ma postez ! oricum de laudat nu pot sa laud ce consider ca nu se merita !! poate ca al meu "modus dicendi" nu place ! mai stii ! observatiile pe care le fac au in spate 25 de ani de fotografie. nu critic orice. poate ca stiu ce vorbesc chiar daca unora nu le convine: magister dixit: acvila non capit muscam. desii "seniores priores" se pare ca aici primeaza: "ultima ratio regum". nu-i asa dl ragalie - "rex locatio" ? acta est fabula. tatuu m.

petrisor iordan - 04 Nov 2010, ora 01:45
Foarte probabil ca toti sa avem dreptate in felul nostru, numai ca trebuie facuta diferenta intre genurile de fotografie la care ne referim. Criteriile nu sunt aceleasi si pretentiile se schimba. Marii fotografi sunt apreciati nu numai pentru metodele tehnice folosite dar si pentru continutul artistic si conceptual al lucarilor lor. Tehnica e primul pas, ce facem cu ea devine insa mult mai important. Unii chiar zic ca e de preferat ca tehnica sa se invete ultima.

George I - 08 Nov 2010, ora 09:09
,,teleg ce vrei sa spui !! iti inteleg bucuria de incepator in ale fotografiei, incepator care crede ca daca are un "DLSR" de 1.000 Ron cu o "chifla" pe el isi inchipuie ca are toata lumea la picioarele lui. foarte repede te vei trezi si in citiva ani o sa incepi sa intrebi si tu de "L-urile" pe care le ridiculizezi acum" Foarte bine judecat se vede ca Dl. are experienta si judeca corect . Toti ne dorim un body sau macar un obiectiv de calitate dar nu prea sunt bacnotele necesare iar despre uni care fac poze doar cu 18-55 din kit si zic ca la asta se rezuma totul si habar nau ce diferenta uimitoare este de la un obiectiv cu 3.5-5.6 la altul cu 2.8 sau 1.8 sa nu mai zic 1.4 diafragma mai au paine multa de mancat . Bafta .

dodo gherman - 13 Nov 2010, ora 00:59
Dupa umila mea parere (si a altora, de fapt), mai mult conteaza ochiul si mai putin aparatul si lentilele. Articolul este excelent! Felicitarile mele autorului. Ce sa facem?? Niciodata nu-i poti multumi pe toti, dar sa nu uitam ca, critica e mama progresului - cea constructiva, bineinteles.

Valentin C - 09 Jan 2011, ora 19:32
cred ca articolul este doar o fereastra orientativa catre munca de artist fotograf,este insa deranjant comentariul domnului domnului tatuu m care se pare ca nu a inteles nimic,stima

marc apostu - 13 Jan 2011, ora 01:07
Voi incepe prin a-mi exprima admiratia vizavi de articolul redactat. In opinia mea, pentru obarsia unor viitori scriitori de lumina, totul este concis si just. Bravo ! Insa nu pot trece cu vederea gandirea si modul de abordare despre fotografie a criticului Tatuu M. Se pare ca dupa 25 de ani, acest ins inca nu pare sa fi 'digerat' dogma acestei arte. Cum se poate afirma ca fara claritate nu obtii expresivitate ?! Tind sa cred ca va referiti numai la pozele de ziar sau de stiri , in general . Perfecta dreptate aveti, acum am citit, iertati-ma, daca in propozitie este vorba despre evenimente importante in vietile oamenilor . Daca cei 25 de ani i-ati petrecut in fata alaiului sau a cortegiului , fara sa fi studiat niscaiva carti de referinta, in care sunt analizate adevarate imagini vechi de secole, dar pe care in zilele noastre se face scoala ! Va sugerez sa stati de vorba cu un cineast, poate va va face sa reconsiderati aceasta arta , pe care dupa parerea mea , ati ofensat-o, punand inainte de toate, tehnica . Numai bine !

sorin mircea - 22 Jan 2011, ora 10:18
Este dureros cand "profesionisti"in ale MESERIEI,confunda ARTA cu COMERTUL....

sorin mircea - 22 Jan 2011, ora 10:19
P.S. Multumiri pentru articol.

vasile gheorghe - 25 Jan 2011, ora 23:04
Articolul este interesant prin maniera simpla cu care autorul propune cum sa ne imbunatatim fotografiile. La prima vedere, daca nu as stii ca este nevoie si de talent artistic, as crede ca asa este. Ceea ce de fapt se propune este legat de fotografia de peisaj, una de gen pitoresc si, oarecum, "exotic". Un fel de impresie a momentului: "si eu am fost acolo". Nimic rau dar, tocmai in asta consta lipsa de consistenta a enuntului imaginii fotografice. Nu exista amatori si profesionisti ci artisti fotografi, cu studii de arta plastica, cu vedere larga asupra mesajului artistic. Si eu am facut aceleasi greseli, uneori, le repet, sa inteleg, sa admir doar pitorescul. Fotografia de azi nu este doar pitoresc, demult numai este. Este relevanta abrupta. Sa spui, sa comunici, sa tipi, sa destainui si, totul sa fie legat de context. Ceea ce observ in ilustratia acestui articol este legat de primul pas in a intelege frumusetea luminii. Mai departe inseamna a intelege ca nu imaginea de album turistic conteaza ci intentia pasajului plastic, adica atenuarea a ceea ce nu conteaza. Mai este important si pasajul emotional. Iar daca acesta se aseamana cu alte mii, cred ca nu suntem pe drumul cel bun. Creativitatea plastica inseamna mai ales a fi original. Adica: nemaivazut, nemaintalnit.

Gabriel Matei - 05 Feb 2011, ora 17:20
Felicitari pentru articol. Foarte bun! P.S. M-a amuzat copios forumul. @tatuu m, care este scopul mesajelor tale? Nu vreau sa intru in polemica, doar ca, mi se pare hilar sa aduci in discutie "fotografia" de nunta intru-un astfel de context. iar ca sa inchei intr-o nota "subiectiva": - Fotografia de nunta nu poate fii buna sau mai putin buna.

Victor G - 25 Feb 2011, ora 00:23
Felicitari pentru articol. Cautam ceva in acest sens. Cu toate acestea, pe acest blog, la sectiunea "Compozitie" am gasit ceva impresionant, care completeaza ce este aici ! http://blog.fotomagica.ro

Catalin Samoila - 14 Apr 2011, ora 16:57
Zambesc si cred ca nu sunt singurul. A citit cineva titlul? Despre asta e vorba in articol, nu despre aparatura tehnica, nu despre un anumit tip de fotografie si nu este un eseu despre compozitie. Cu alte cuvinte nici Cele 10 Porunci nu sunt Biblia dar nici Biblia nu e intreaga fara cele 10 porunci. Felicitari d-lui Petrisor Iordan pentru constanta in impartasirea cunostintelor despre fotografie in incercarea de a da un prim imbold de a cerceta si de a face fotografie. In privinta aparaturii Dnul Tatuu sa arunce un ochi la Phase One, Hasselblad sau Mamiya si lentile Carl Zeiss, Voigtländer iar dupa aceea sa ne spuna daca sculele dansului sunt bune sau .... intotdeauna e loc de mai bine cu bani mai multi dar nic o scula nu face mai mult decat "ochiul fotografului".

Ancuta T. - 14 Apr 2011, ora 18:34
Daca nici dupa 25 ani de "experienta" nu ai aflat care este diferenta dintre "lentila" si "obiectiv"... m-antreb care o mai fi rostul?

calin catalin - 07 May 2011, ora 22:55
va salut pe toti. interesante puncte de vedere, doar ca agresivitatea limbajului dlui tatuu in a-si sustine pctul de vedere nu va fi productiva in a-si duce munca mai departe prin discipoli. se vede clar ca nu se simte valorizat asa cum si-ar dori, fapt pt care ii recomand sa citeasca articolul si atat. de fapt, era chiar sfatul lui. ce face cititorul mai incolo e treaba lui indiferent ce aparatura are. si am un exemplu pt dl tatuu. sunt pasionat de fotografia de sport iar copii mei au preluat acest microb, cei mici avand o tabachera iar cel mare un bridge. aflandu-ne pe marginea terenului de rugby, acolo unde va invit pe toti pt ca veti avea niste fotografii memorabile, am tras cca 150 de cadre. cand le-am descarcat acasa, surpriza! unul din cei mici, are doar 7 ani, intins pe burta pe iarba, a reusit sa surprinda un moment extraordinar cand un rugbist inscria un eseu si ceilalti doreau sa-l blocheze. avand un punct de statie pe care eu nu l-as putea aborda din cauza constitutiei fizice, nu cea a Romaniei, a reusit practic sa se "bage" pe sub scena si sa le surprinda fetele. extraordinar! cu o optica de tot rahatul, cu doar 6mpx ! si visez aceasta fotografie, ma uit la ea in fiecare zi, iar nu la megapixeli. vladimir are dreptate, petrisor asemeni. conteaza foarte mult dorinta, pasiunea si adaptabilitatea. aparatura e doar un mic aspect comercial pe care-l aducem in fata ca argument doar cand traim din fotografie si ea nu mai este o pasiune. ca la femei, discutam de blonde, brunete sau roscate doar in momentul in care nu mai descoperi frumusetea de-a iubi femeia, ci iti doresti doar bucuria actului ... iubirii. toate cele bune.

sorin IUBITOR DE FOTOGRAFIE - 08 Jun 2011, ora 17:45
Uimitor cum se poate comenta un articol....domnilor carcotasi,primul meu aparat a fost CMENA... si de atunci am tot BAGAT ( NU INVESTIT DOMNU TATTU) bani in pasiunea mea,FARA REGRETE...fac si foto la nunti..dar fac si foto la " frunze"toti suntem ASI si aruncam cu noroi aiurea sau ne unflam piepturile cu SCULELE de ultimul ragnet...cu i pasa ce scule ai ???? articolul este foarte bun si doresc ca celor care si dau cu PAREREA..sa fie si ei in stare sa scrie undeva despre fotografie decat sa umple comenteriile cu parerile lor de comercianti ...aici se discuta despre ARTA....NU COMERT......cu respect ..

dana est - 30 Aug 2011, ora 16:20
excelent, un text pe sufletul meu. un text care da definitia vazutului si facutului fotografiei.

Catalin Gutu - 07 Sep 2011, ora 15:25
Felicitari Petrisor (imi permit un comentariu la pers. a 2a si sunt sigur ca intelegi de ce)bun text si bune fotografii. Spre deosebire de dl. Tatuu, eu nu imi permit un aparat "atat de profesional" si totusi, reusesc niste poze in natura apreciate de prieteni (ma limitez la atat, deocamdata). Totul tine nu de aparat ci de ochi...iar la nunta...nu e mare branza sa zici "branza"...

Lasa un comentariu:

nume*:
Nu sunt permise decat mesaje cu continut relevant si in tema cu subiectul articolului.
NOTA: Campurile marcate cu * sunt obligatorii.

e-mail (nu va fi facut public)*:

website (fara http://):

comentariu*:

trimite


Aveti un articol interesant? Il asteptam pe adresa office@foto-magazin.ro. Redactia evalueaza articolele primite si premiaza cel mai bun articol publicat in luna precedenta cu suma de 50 RON.
Ultimele 5 subiecte din forum care au primit raspunsuri:

Pagini interesante
pentru fotografi »

   de Ancuta
   azi, la ora 12:53
Izvorul luminii »
   de elerum
   acum 2 zile, la ora 09:34
Adobe CC »
   de Dorian
   acum 3 zile, la ora 14:14
Leica pregateste
ceva »

   de montecarlo
   acum 7 zile, la ora 20:05
Sony pregateste
ceva »

   de Dorian
   acum 7 zile, la ora 11:40

Pana acum, cei 9631 de utilizatori au scris 127226 mesaje.

 

 


Site-ul include cookie-uri. Detalii aici

Politica de confidentialitate