Despre fotografie

Cauta in Foto-Magazin:


Aparitii editoriale


Expunerea
[click]  

Compozitia
[click]  

Lumina si iluminarea
[click]  


O varza fotogenica
[click]  

Bill Jay Confesiuni
fotografice
[click]  

 

 

Manuel Alvarez Bravo

Manuel Alvarez Bravo se naste pe 4 februarie 1902 la Mexico City (Mexic). Urmeaza cursurile scolii primare intre 1908 si 1914 la Tlalpan.


In 1915 tatal sau moare, iar Alvarez Bravo se retrage de la cursuri din motive financiare. In 1916 se angajeaza functionar la Trezoreria Nationala.


MAB_Photopoetry0.jpg

Coperta lucrarii Photopoetry


In 1924 isi cumpara prima sa camera fotografica, iar in 1926 castiga primul sau concurs de fotografie. Totodata, invata limba engleza pentru a putea citi instructiunile aparaturii fotografice si a proceslor chimice.


In 1929 Tina Modoti, asistenta si fotomodel pentru Edward Weston, care se ocupa, printre altele de fotografierea celor mai importante lucrari ale pictorilor mexicani, este expulzata pentru activitati politice, iar Alvarez Bravo este numit in locul ei. In 1932 verniseaza prima sa expozitie personala de fotografie, in Mexico City. In 1933 il cunoaste pe Paul Strand care scrie despre Alvarez Bravo un articol in revista Aperture.


In 1935 expune, impreuna cu Henri Cartier-Bresson, la Palachio de Bellas Artes. In 1938 se intalneste cu Andre Breton.


MAB_1.jpg

Manuel Alvarez Bravo


In perioada 1938 - 1939 preda fotografie la Escuela Central de Artes Plasticas. In perioada 1939 - 1940 participa la mai multe expozitii si albume impreuna cu Andre Breton. In perioada 1943 - 1959 este fotograf in cadrul companiei cinematografice nationale mexicane.


In 1955, cateva dintre fotografiile sale au fost incluse in expozitia lui Edward Steichen: The Family of Man.


In 1959, impreuna cu alti artisti mexicani, pune bazele Fondo Editorial de la Plastica Mexicana.


In 1964, Fondo Editorial de la Plastica Mexicana publica Mexico: pictura de hoy, care include si fotografii de Alvarez Bravo.


MAB_Photographs_and_memories_2.jpg

Coperta lucrarii Photographs and memories


In 1968 la Palacio de Bellas Arte se verniseaza o expozitie in care sunt comemorate cele patru decenii de activitate fotografica ale lui Alvarez Bravo.


In 1973 doneaza catre Institulul National de Bellas Arte, colectia personala de fotografii, camerele fotografice personale, iar guvernul mexican achizitioneaza 400 de fotografii ale lui Alvarez Bravo pentru colectiile muzeului de arte moderne.


In 1974 este distins cu premiul Elias Sourasky Art Prize.


MAB_Centosanos_centosdias3.jpg
Coperta lucrarii
Manuel Alvarez Bravo. Cien anos, cien dias


In 1975 primieste Premiul National pentru Arte in Mexic si o bursa de la John Simon Guggenheim Memorial Foundation (SUA).


Din 1980 incepe alcatuirea colectiei de fotografii pentru Fundacion Cultural Televisa.


In anii urmatori expune la Galeriile Corcoran (Washington), Ierusalim, Madrid, Los Angeles, etc.


In 1984 este distins cu premiul Erna and Victor Hasselblad Prize (Gotemburg, Sweden).


MAB_4.jpg

Manuel Alvarez Bravo


In 1987 primeste Master of Photography Prize din partea International Center of Photography from New York.


In 1993 este numit Creador Emerito al Consejo Nacional para la Cultura y las Artes.


In 1995 primeste Gold Medal Award din partea National Arts Club in New York; Leica Medal of Excellence si Grand Cross of Merit Order din Portugalia.


In 1996 se deschide Centro Fotografico Manuel Alvarez Bravo in Oaxaca, Mexic.


In 2002 este publicata lcurarea omagiala Manuel Alvarez Bravo. Cien anos, cien dias (Manuel Alvarez Bravo, o suta de ani, o suta de zile).


Se stinge din viata in octombrie 2002, la varsta de o suta de ani.


MAB_afis_expo_pasadena_1971.jpg

Afisul expozitiei de la Passadena 1937


* * *


Manuel Alvarez Bravo, unul dintre cei mai cunoscuti fotografi ai Americii Latine, a inceput sa fotografieze in anii 20, in anii de dupa Revolutia Mexicana care pleda, printre altele, pentru accentuarea identitatii nationale si culturale. Utiliza in general camere in format mare si, de regula, punea fotografiilor sale titluri ,adesea inspirata din cultura si mitologia mexicana. Alvarez Bravo a fost printre primii fotografi mexicani care a militat neincetat impotriva pictorialismului. In urmatoarele decenii, lucrarile sale au devenit o tot mai sofisticata combinatie intre identitatea culturala mexicana, ironie si deseori aspecte contradictorii, cu amestecuri de simboluri stravechi mexicane, religie, moarte, paradoxuri si ambiguitati.


Prietenii sai: Edward Weston, Tina Modotti, Paul Strand si Henri Cartier-Bresson l-au promovat in viata culturala europeana, dar, paradoxal, cu rezultate modeste in SUA, unde a fost larg cunoscut doar dupa 1980.


MAB_Graciela_Iturbide6.jpg

Manuel Alvarez Bravo si Graciela Iturbide


Delimitindu-se net atat de pictorialism cat si modul sablonard de redare "aranjata" a vietii cotidine mexicane. In fotografiile sale apar predominent oameni obisnuiti, care desfasoara activitati curente. Rareori abordeaza teme sociale. Personajele sale sunt directe, obisnuite, aflate intr-un mediu familiar, de loc "romanticizat" sau sentimentalizat".




Expozitii individuale

1942 Manuel Alvarez Bravo; Photo League Gallery, New York, New York

1968Manuel Alvarez Bravo: fotografias de 1928–1968; Palacio de Bellas Artes, Mexico City, Mexico

1971 Manuel Alvarez Bravo; Pasadena Art Museum, Pasadena, California, and traveled to The Museum of Modern Art, New Cork, New York; San Francisco Museum of Modern Art, San Francisco, California; George Eastman House, Rochester, New York

1972 Manuel Alvarez Bravo: 400 fotografias; Palacio de Bellas Artes, Mexico City, Mexico, and traveled to The Art Institute of Chicago, Chicago, Illinois; Galerie Municipale de Chateau-d'Eau, Toulouse, France; Musee Nicephore Niepce, Chalon-sur-Saone, France; Museo de Bellas Artes, Caracas, Venezuela

1978 M. Alvarez Bravo; Corcoran Gallery of Art, Washington D.C.

1983 Dreams-Visions-Metaphors: The Photographs of Manuel Alvarez Bravo; Israel Museum, Jerusalem, and traveled to The National Museum of Photography, Film and Television, Bradford, United Kingdom; Museum of Modern Art, Oxford, United Kingdom

1989 Mucho sol: Manuel Alvarez Bravo; Palacio de Bellas Artes, Mexico City, Mexico, and traveled to Museo de Bellas Artes, Caracas, Venezuela

1990 Revelaciones: The Art of Manuel Alvarez Bravo; Museum of Photographic Arts, San Diego, California,

1997 Manuel Alvarez Bravo; Museum of Modern Art, New York, New York


Expozitii colective

1935 Exposicion fotografias: Cartier-Bresson, Alvarez Bravo; Palacio de Bellas Artes, Mexico City, Mexico

1939 Mexique; Galerie Renou et Colle, Paris, France

1955 The Family of Man; The Museum of Modern Art, New York, New York,

1964 The Photographer's Eye; The Museum of Modern Art. New York, New York

1978 Imagen historica de la fotografia en Mexico; Instituto Nacional de Antropologiae Historia, Mexico City, Mexico

1979 Les invites d'honneur: Manuel Alvarez Bravo (Mexique), Aaron Siskind (USA), et Henri Cartier-Bresson (France); Musee Reattu, Arles, France

1986 50 annos de la exposicion de Manuel Alvarez Bravo y Henri Cartier-Bresson; Palacio de Bellas Artes, Mexico City,

1989 On the Art of Fixing a Shadow: One Hundred and Fifty Years of Photography; National Gallery of Art, Washington, D.C. itinerata la: The Art Institute of Chicago, Chicago, Illinois; Los Angeles County Museum of Art, Los Angeles, California

 


Galeria de imagini ->

 

Saptesprezece decenii de fotografie...

 




© Marian Gadea
mai, 2013
Foto-Magazin.ro

 


Bookmark and Share

Comentarii:

dice dru - 06 May 2013, ora 17:09
Aici e ceva ce nu se leaga: "Urmeaza cursurile scolii primare intre 1908 su 1814 la Tialpan. In 1915 tatal sau moare, iar Alvarez Bravo se retrage de la cursuri din motive financiare." (p.s. Eu, daca prind o cat de mica indoiala in privinta datele expuse intr-o lucrare, nu mai pot urmari restul materialului. Imi piere curiozitatea, MAI ALES DACA TREABA ASTA CU CREDIBILITATEA REIESE DIN CHIAR PRIMELE PROPOZITII. Asa am procedat si cu "articolul" de fata. Poate intentia dvs. a fost una buna si v-ati fastacit, INSA, daca nu ati fost in stare sa o corectati nici macar in primele TREI randuri... Eu nu pot s-o fac pe militianul si sa stau sa verific datele respective pe internet, "ca sa ma intereseze ce ati fi vrut sa spuneti"! - imi pare rau doar de timpul pe care l-am pierdut ca sa scriu acest comentariu)

Marian Gadea - 06 May 2013, ora 19:07
Multumim pentru atentionare, am corectat.

Andrei Vasilescu - 07 May 2013, ora 17:08
Domnule dice dru, "treaba asta cu credibilitatea" se aplica si in cazul dvs? De exemplu este incorect: "in privinta datele expuse", corect se spune "in privinta datelor expuse". Mde...

dice dru - 07 May 2013, ora 20:59
"Nu stiu", stimate domn Vasilescu. Dvs ce credeti, se aplica si-n cazul meu "treaba asta cu credibilitatea"?! Fiindca vad ca asociati credibilitatea cu greseala "GRAMATICALA"! Pana reusiti sa-mi demonstrati echivalenta dintre "chestiuni", eu voi incerca sa inteleg de ce Manuel Alvarez Bravo a fost nevoit sa se retraga de la cursuri din motive financiare DUPA decesul tatalui sau (asa dupa cum reiese din text) survenita in 1915, din moment ce el le-a frecventat pana-n 1914 ("Urmeaza cursurile scolii primare intre 1908 si 1914 la Tialpan."). Ca, dupa "cradibilitatea" mintii mele, el a terminat-o cu cursurile cu un an inainte de tragedia sa! De aceea spuneam ca n-o fac pe militianul ca sa pun in balanta datele (ca-n privinta anului m-a dus mintea sa-mi dau seama ca nu e 1814 ci 1914).

Marian Gadea - 12 May 2013, ora 14:12
Domnule Dice dru, nici site-ul oficial al lui Alvarez Bravo nu lamureste aceasta problema. Probabil ca in 1914 a schimbat scoala, pana atunci urmand o scoala de cartier.

alex n - 14 May 2013, ora 15:48
este o eroare de traducere/ interpretare . de fapt sunt doua afirmatii total separate- in primul rand M.A. Bravo face scoala primara ( urmeaza cursurile scolii ) pana in 1914 . in al doilea rand el se retrage in 1915 nu de la scursurile scolii primare ( pe care le terminase cu un an inainte ) ci renunta la educatia institutionalizata, renunta la scoala in sensul de educatie ( nu la scoala primara ci la ce studia in momentul respectiv ) . s-a tradus sau interpretat cuvantul cursuri imediat dupa ce cu o fraza mai sus se vorbea despre cursurile scolii primare, de unde apare si falsa legatura dintre cele doua fraze. practic - termina scoala primara in 1914, continuand sa studieze apoi in alta parte . Din motive financiare renunta la cursuri ( adica la educatia institutionalizata de care beneficia in timpul vietii tatalui sau - cursurile pe care le urmase doar un an - 1915 ) . cu putina bunavointa se poate intelege nuanta cuvantului cursuri. Banuiesc ca daca aparea scris ca a renuntat la scoala ... era si mai mare confuzia cu scoala primara. Cel mai potrivit era sa se scrie in text - a renuntat la INVATATURA . ca sa nu mai fie confuzii . dar bineinteles, limba romana fiind atat de usor de interpretat, cineva ar fi putut fi indus in eroare si de acest cuvant si ... comentariile ar fi continuat savuros pe aceasta tema, in loc sa comentam fotografiile si munca acestui desavarsit artist.

Lasa un comentariu:

nume*:
Nu sunt permise decat mesaje cu continut relevant si in tema cu subiectul articolului.
NOTA: Campurile marcate cu * sunt obligatorii.

e-mail (nu va fi facut public)*:

website (fara http://):

comentariu*:

trimite


Aveti un articol interesant? Il asteptam pe adresa office@foto-magazin.ro. Redactia evalueaza articolele primite si premiaza cel mai bun articol publicat in luna precedenta cu suma de 50 RON.
Ultimele 5 subiecte din forum care au primit raspunsuri:

Zvonuri la
Panasonic »

   de Nikon
   acum 2 zile, la ora 21:55
Rumoare la Canon 2 »
   de Taxon
   acum 4 zile, la ora 12:39
Nuduri - Mircea
Marinescu »

   de Mircea Marine
   acum 7 zile, la ora 12:39
Vali Greceanu
Website »

   de Elvis_Romania
   acum 10 zile, la ora 14:25
Bancuri cu si
despre fotografi »

   de Avram
   acum 11 zile, la ora 13:57

Pana acum, cei 9631 de utilizatori au scris 127100 mesaje.

 

 


Site-ul include cookie-uri. Detalii aici

Politica de confidentialitate