Despre fotografie

Cauta in Foto-Magazin:
 


Aparitii editoriale


Expunerea
[click]  

Compozitia
[click]  

Lumina si iluminarea
[click]  


O varza fotogenica
[click]  

Bill Jay Confesiuni
fotografice
[click]  

 

 

Ottomar Anschutz

Ottomar Anschutz s-a nascut in Lissa (Prusia, azi Polonia) la 16 mai 1846. Tatal sau era pictor si i-a dat o educatie artistica.


A studiat desenul, pictura si fotografia la Varsovia, Berlin, Munchen si Viena si s-a intors la Lissa pentru a prelua afacerea tatalui sau in 1868.


In 1980 isi construieste un studio mobil de fotografie si incepe sa fotografieze in diferite locatii.
In 1881 trece la procesul fotografic cu placi uscate.


Anschutz_1.jpg

Ottomar Anschutz


In 1882 fotografiaza manevre ale armatei prusace, utilizind o camera foto de constructie proprie, cu obturator in planul focal. Reuseste sa realizeze instantanee ale subiectelor in miscare.
In 1883 fotografiaza cai in miscare, la solicitarea si cu finantarea Minsterului Prusac de Razboi.
In 1884 se stabileste in Berlin, unde isi deschide un studio foto.


Anschutz_armata_3.jpg


Anschutz_armata_4.jpg

Manevre militare prusace


In aceasta perioada perfectioneaza obturatorul sau focal, impreuna cu prietenul si vecinul sau, J. Schneider, astfel incat reuseste sa obtina timpi de expunere de doar 1/1.000 sec.


Anschutz_2.jpg

Aparat foto SLR teleobiectiv


Fotografiaza subiecte in miscare rapida, precum pasari in zbor, animale, cai la galop, corpul uman in miscare, etc., dar si animale salbatice de la gradina zoologica din Breslau. Expune fotografiile sale in principalele orase europene, starnind admiratie si atragandu-si renumele de "fotograf de instantanee".


Anschutz_armata_5.jpg


Anschutz_armata_6.jpg

Manevre militare prusace


Din 1885 incepe sa fotografieze cu seturi de 12, apoi 24 camere, in urma obtinerii unei burse de la Ministerul Prusac al Culturii si de la Institutul Regal de Echitatie.


Anschutz_3.jpg

Aparat foto stereoscopic


In 1886 realizeaza o camera fotografica cu 24 obiective, care expunea prin fiecare obiectiv cate o placa fotografica la scurte intervale de timp; realizeaza astfel "fotografii vii", un set de 24 fotograme cu subiecte in miscare. Fotogramele puteau apoi fi vazute in miscare, prin intermediul zoetropului. Zoetropul era constituit dintr-un cilindru rotativ, pe interiorul caruia erau dispuse fotografiile, iar, prin intermediul unor fante, privitorul vedea, de la exterior, fotografiile animate.


Anschutz_zoo_1.jpg


Anschutz_zoo_2.jpg

Fotografii la zoo


In acelasi an Anschutz realizeaza propriul sau disopzitiv de vizionare a imaginilor animate, denumit Schnellseher, care folosea un disc, la periferia caruia erau dispuse cadrele fotografice si care erau iluminate din spate de o lumina intermitenta. Acest model permitea ca vizionarea animatiei sa poata fi facuta simultan de mai multe persoane. Anschutz Schnellseher a fost construit in opt exemplare care au fost expuse, impreuna cu mai multe seturi de animatii, in diferite orase europene si in SUA. Numai in Hamburg, in cinci saptamani, au fost inregistrati peste 55.000 spectatori si peste 1 milion in toata lumea. Pentru acest tip de spectacol propune termenul "fotografii in miscare"; expresia "cinematografie" este propusa de francezi, zece ani mai tarziu.


Anschutz_4.jpg

Aparat foto de teren


In 1887 realizeaza un tahiscop care utiliza un disc pe circumferinta caruia erau asezate 24 diapozitive placi de sticla de 9 x 12 cm; discul era rotit si iluminat prin transparenta, intermitent de un bec Geisler; imaginile animate puteau astfel fi vazute de mai multi spectatori simultan.


Anschutz_5.jpg

Tahiscop


In 1888 stabileste un contract de colaborare cu C. P. Goertz, care foloseste pentru aparatele sale fotografice obturatorul focal al lui Anschutz timp de aproape 35 ani.


In 1891 realizeaza un tahiscop portabil si de dimensiuni reduse, ce putea fi folosit acasa.
In acelasi an, realizeaza, in cooperare cu Siemens & Halske, un nou model, Electrical Schnellesher, actionat de un motor electric si care putea fi pornit cu un banut, ca un tonomat. Noul model a fost prezentat la International Electrotechnical Exhibition in Frankfurt, la Strand, Londra (1892), la Chicago World's Fair (1893) si in alte orase.


Anschutz_8.jpg

Proiectie cu Schnellesher


In 1893 fotografiaza primele incercari de zbor ale lui Otto Lilienthal.


In 1894 incepe proectiile cu un Electro-Tahiscopul, intr-o sala de 300 locuri, pe un ecran de 6 x 8 m.


Anschutz_zoo_3.jpg


Anschutz_zoo_5.jpg

Fotografii cu animale


Stabileste un contract de productie al aparatului Schnellseher cu Electrical Wonder Company din Londra, dar aceasta da faliment, iar Anschutz intra in mari dificultati financiare. Renunta la pasiunea sa pentru imagini animate si se dedica educarii fotografilor amatori, in special celor din elita berlineza, militind pentru fotografia in stilul "clasic".


In 1899 insoteste Kaiserul Wilhelm II si familia sa, ca fotograf oficial, intr-o vizita in Palesina.
Continua sa fotografieze, in special portrete in studio.


Publica, in perioada 1901 - 1902 (in trei volume) lucrarea despre fotografie "Die Photographie im Hause".


Moare in 30 mai 1907, datorita unor complicatii dupa o apendicita. Fiul sau, Guido, continua cativa ani activitatea fotografica in studioul tatalui sau.

 


* * *


Fotografiile lui Anschutz revolutioneaza domeniul prin surprinderea de subiecte aflate in miscare si avind deplina libertate de miscare. Pana atunci subiectele, in special persoanele, erau obligate sa pastreze o anumita postura, atat din cauza placilor foto cu sensibilitate scazuta, dar si din dorinta fotografului se a-si manifesta stilul personal. Anschutz urmarea subiectele cu camera sa fotografica si declansa cand gasea necesar. Stilul sau fotografic va fi reluat mult mai tarziu, de fotojurnalistii care foloseau camere mici, pe film 135.


Negativele sale, desi perfecte din punct de vedere tehnic, erau transpuse pe hartie si apoi intens retusate, pentru a dobandi o atmosfera cat mai romantica.


Cu toate ca a obtinut 26 patente de inventie pentru diferite accesorii fotografice, precum: obturatorul focal, casete de film, ecrane pentru aparatele reflex, genti opace pentru schimbarea filmului, becuri pentru fotografie si pentru proiectie, cap universal pentru trepied, etc., Ottomar Anschutz este azi aproape uitat.



Fotografii "vii" realizate de Anschutz

 


Saptesprezece decenii de fotografie...


© Marian Gadea
Septembrie, 2013
Foto-Magazin.ro

 

Bookmark and Share

Lasa un comentariu:

nume*:
Nu sunt permise decat mesaje cu continut relevant si in tema cu subiectul articolului.
NOTA: Campurile marcate cu * sunt obligatorii.

e-mail (nu va fi facut public)*:

website (fara http://):

comentariu*:

trimite


Aveti un articol interesant? Il asteptam pe adresa office@foto-magazin.ro. Redactia evalueaza articolele primite si premiaza cel mai bun articol publicat in luna precedenta cu suma de 50 RON.
Ultimele 5 subiecte din forum care au primit raspunsuri:

Rumoare la Sigma »
   de Nikon
   azi, la ora 20:12
Sony pregateste
ceva »

   de Nikon
   acum 2 zile, la ora 12:07
Procesare prin
Lightroom »

   de csr
   acum 4 zile, la ora 21:05
Zvonuri despre
obiective »

   de Dorian
   acum 6 zile, la ora 11:29
Rumoare la Canon 2 »
   de Dorian
   acum 10 zile, la ora 08:30

Pana acum, cei 9631 de utilizatori au scris 127211 mesaje.

 

 


Site-ul include cookie-uri. Detalii aici

Politica de confidentialitate