Despre fotografie

Cauta in Foto-Magazin:


Aparitii editoriale


Expunerea
[click]  

Compozitia
[click]  

Lumina si iluminarea
[click]  


O varza fotogenica
[click]  

Bill Jay Confesiuni
fotografice
[click]  

 

 

Viziunea artistica in fotografie

Motto: Fotografia este un puternic mediu de expresie si comunicare, ofera o varietate infinita de cai de perceptie, de interpretare si de executie. Ansel Adams


1. Introducere
Fotografia este o pasiune. Totusi, chiar si cei pasionati pot avea uneori rezultate dezamagitoare, in loc de fotografii bune. Si asta pentru ca ceea ce percepem cu mintea noastra difera de ceea ce inregistreaza camera. Primul pas pentru a remedia aceasta contradictie este de a invata diferentele dintre ce vedem noi si ce realizeaza camera. Am acoperit aceste aspecte in lucrarea mea Mastering Lansdscape Photography, si nu o voi mai aborda in aceste pagini.


mastering_landscape_photography_alain_briot.jpg
Coperta Mastering Landscape Photography


In aceasta serie de eseuri doresc sa abordez o a doua cale de a remedia aceasta situatie: sa invatam sa transpunem viziunea noastra in fotografie, astfel incat fotografiile sa ilustreze cat mai complet ce vedem noi.


Scopul acestei serii de eseuri este de a invata cum parcurgem distanta de la idee, de exemplu viziunea despre o anumita fotografie, la fotografia imprimata sau afisata pe ecran, astfel incat sa transpuna cat mai complet viziunea noastra. In aceste eseuri voi aborda atat aspecte teoretice, cat si practice, si exemple cu fotografii personale. In esenta, viziunea, si implicit si aceasta serie de eseuri, este despre a fi tu insuti. Pentru a realiza fotografii despre tine insuti implica acumularea de cunostinte teoretice si deprinderi practica.


2. Despre Arta
Toate comentariile din aceasta serie se refera la fotografia artistica, nu la fotografia documentara. Aceasta precizare mi se pare importanta, deoarece fotografia artistica are alt scop decat documentarea fotografica. Daca fotografia documentara urmareste redarea subiectului intr-o forma exclusiv descriptiva, fotografia artistica intentioneaza sa reprezinte emotiile artistului in fata subiectului.


Fotograful, in fotografia artistica, se concentreaza pe redarea emotiilor. Tocmai concentrarea pe transpunerea emotiilor reprezinta diferenta dintre cele doua genuri fotografice. Concentrarea asupra emotiilor sta la baza viziunii artistice. In loc sa creeze imagini descriptive, documentare, artistul fotograf incearca sa realizeze imagini care sa ilustreze sentimentele pe care subiectul le declanseaza in mintea sa. In loc sa redea subiectul, asa cum il stie toata lumea, fotograful il transforma cu ajutorul viziunii sale.


Desigur, este uneori dificil de a proceda astfel si de a gasi tehnica potrivita prin care sa transpuneti in imagine emotiile vizuale. Aceasta se realizeaza prin imaginatie si prin descoperirea metodelor prin care asigura transmiterea catre mintea privitorilor, de emotii similare cu ale autorului. In aceasta serie de eseuri vom incerca sa explicam unele metode de a transpune emotiile noastre in fotografii.


3. Despre teorie si practica
Aceasta serie de eseuri abordeaza atat teoria cat si pracica. Am decis sa procedez astfel deoarece cred ca ambele sunt necesare pentru o abordare cat mai completa a problemei. Multi fotografi se concentreaza aproape exclusiv pe aspecte tehnice, fara sa acorde prea maire importanta intrebarii „De ce?”. Practica aduce deprinderi despre cum sa faceti ceva anume, folosind tehnici specifice; in schimb, teoria ne arata de ce sa facem ceva si ne sugereaza justificari pentru a utiliza una sau alta dintre tehnicile fotografice. Ambele abordari sunt necesare; in opinia mea, cele doua sunt inseparabile.


4. Bazele viziunii artistice
Abordind viziunea din punct de vedere teoretic, deosebim urmatoarele elemente de baza:
- alegerea subiectului: subiecte pe care va place sa le fotografiati;
- abordarea artistica: calea personala prin care abordati subiectul, atat la fotografiere cat si la prelucrarea imaginii;
- virtuozitate tehnica: cat de mestesugit transpuneti in fotografie alegerile dvs. artistice.
Din punct de vedere practic, viziunea artistica este transpusa prin urmatoarele aspecte tehnice:
- calitatea luminii,
- compozitia, inclusiv alegerea obiectivului cel mai potrivit,
- profunzimea de camp,
- expunerea
- conversia fisierelor RAW sau developarea negativului argentic,
- prelucrarea pozitivului,
- imprimarea,
- inramarea si prezentarea fotografiei.


5. Ce este viziunea?
Viziunea este a vedea ceea ce altii nu vad. Viziunea este a vedea ceva, cu ochii mintii, care este diferit de ceea ce se afla fizic, optic in fata noastra. Viziunea ia nastere in mintea noastra si se alfa la intersectia dintre ce vedem si ce ne imaginam. Viziunea poate fi inspirata de subiectul pe care-l fotografiem sau ne poate ghida sa cautam un subiect specific pe care sa dorim sa-l fotografiem.
Viziunea incepe cu o idee, se dezvolta prin imaginatie si creativitate si devine o fotografie artistica.
Viziunea si stilul personal sunt intr-o stransa conexiune. Viziunea reprezinta ce se naste in mintea noastra, stilul personal este modul in care reprezentam ideile noastre prin fotografie sau prin alte medii artistice.


A avea o viziune si un stil personal este foarte important, mai ales in fotografia de peisaj, deoarece marea majoritate a locatiilor sunt locuri publice si sunt accesibile tuturor. Deseori putem vedea fotografii ale aceluiasi loc, realizate de fotografi diferiti, dar care obtin rezultate diferite. Diferentele nu sunt date de abilitatea lor tehnica de a fotografia acel peisaj, ci, mai ales, de viziunea lor asupra acelei locatii, viziune transpusa prin imaginia, creativitatea si interpretarea personala a alor locuri. Ce face lucrarile noastre deosebite este capacitatea de a fi noi insine, de a avea o viziune unica asupra locului si de a cunoaste cum sa transpunem viziunea noastra intr-o fotografie.


6. Exemplu


briot_viziune_14.jpg

Antelope Canyon Sand Waterfall
Imaginea initiala


Aceasta fotografie a fost realizata cu un Canon DSLR, in format 24 x 26 mm. Cand compuneam cadrul, mi-am dat seama ca formatul nu era suficient de inalt pentru gustul meu. Am evaluat atunci daca, decupind laturile, obtineam formatul dorit, dar mi-am dat seama ca nu voiam sa pierd nici o parte din cadru. Nu voiam sa elimin nimic, voiam doar o imagine mai inalta.
Solutia a fost sa o redimensionez in Photoshop, folosind calea Image -> Image Size, de-selectind conditia "Constrain proportion".


Am incercat diferite inaltimi, pana cand am realizat-o pe care care am dorit-o.


briot_viziune_12.jpg


briot_viziune_13.jpg

Redimensionarea imaginii


Imaginea originala avea 11,5 x 17,5 inch si am crescut inaltimea imaginii cu circa 5 inch, adica cu circa o treime. Nu utiati sa debifati optiunea Contrain Proportions si sa bifati "Resample Image".


briot_viziune_15.jpg

Antelope Canyon Sand Waterfall
Imaginea finala


Imaginea finala este mult mai aproape de viziunea mea, intrevazuta la fata locului. In acest caz, alungirea imaginii prin intermediul instrumentului Image Size a fost suficienta pentru a-mi transpune viziunea intr-o fotografie. In alte imprejurari poate fi nevoie de mai multe instrumente in Photoshop. Acesta este un exemplu simplu de transpunere in practica a viziunii artistice. In paginile urmatoare vom vedea si alte exemple, mai complexe. Am ales aici acest exemplu pentru a avea o lungime rezonabila a articolului.


Fotografia de mai sus a trecut, desigur, prin mai multe etape de prelucrare. Optimizarea a inceput prin developarea fisierului RAW furnizat de camera, apoi a continuat in Photoshop prin adaugarea unor straturi de ajustare (curbe, masti pentru contrast, modificarea locala a contrastului, optimizarea culorilor si, in final, USM). Scopul acestor ajustari a fost dublu: de a realiza o imagine tehnic buna si de a obtine o interpretare artistica a fotografiei.


7. Despre paginile urmatoare
In paginile urmatoare ale acestei serii de eseuri ne vom apleca asupra a ce este fotografia artistica si despre importanta unui manifest artistic, ce va include ce este un manifest artistic si ce trebuie sa cuprinda acesta. De asemenea, vor fi ilustrate si alte metode tenice de obtinere a viziunii artistice dorite.


© 2013 Alain Briot
Beaux Arts Photography
E-mail: alain@beautiful-landscape.com


Pentru informatii suplimentare si pentru a procura CD-uri cu materialele publicate de Alain Briot, va rugam sa urmati aceste linkuri:
CD-uri: http://beautiful-landscape.com/Articles-CD.html
Workshop-uri: http://beautiful-landscape.com/Workshop-home.html
Print-uri: http://beautiful-landscape.com/Print-of-the-month-list.html
eBooks: http://beautiful-landscape.com/Ebooks-Books-1-2-3.html


Pagina urmatoare ->

 


© Foto-magazin.ro
martie, 2014
Drepturile asupra acestei traduceri apartin
in exclusivitate Foto-magazin.ro. Nici o portiune din
acest articol nu poate fi reprodusa fara permisiunea
expresa a redactiei - office@foto-magazin.ro

Bookmark and Share

Comentarii:

Miruna V. - 20 May 2014, ora 21:53
Asteptam cu interes continuarea...

Florian Adamescu - 03 Jul 2014, ora 22:08
O serie excelenta de articole!

Lasa un comentariu:

nume*:
Nu sunt permise decat mesaje cu continut relevant si in tema cu subiectul articolului.
NOTA: Campurile marcate cu * sunt obligatorii.

e-mail (nu va fi facut public)*:

website (fara http://):

comentariu*:

trimite


Aveti un articol interesant? Il asteptam pe adresa office@foto-magazin.ro. Redactia evalueaza articolele primite si premiaza cel mai bun articol publicat in luna precedenta cu suma de 50 RON.
Ultimele 5 subiecte din forum care au primit raspunsuri:

Yashica pregateste
ceva »

   de Nikon
   acum 4 zile, la ora 14:13
Rumoare la Canon 2 »
   de Taxon
   acum 5 zile, la ora 15:45
Pagini interesante
pentru fotografi »

   de Ancuta
   acum 7 zile, la ora 13:55
Rumoare la Nikon »
   de Nikon
   acum 9 zile, la ora 10:25
Film diapozitiv
color »

   de csr
   acum 13 zile, la ora 20:06

Pana acum, cei 9631 de utilizatori au scris 127195 mesaje.

 

 


Site-ul include cookie-uri. Detalii aici

Politica de confidentialitate