Flash

Cauta in Foto-Magazin:
 


Aparitii editoriale


Expunerea
[click]  

Compozitia
[click]  

Lumina si iluminarea
[click]  


O varza fotogenica
[click]  

Bill Jay Confesiuni
fotografice
[click]  

 

 

Pierre et Gilles

Din luna ianuarie pana pe 2 martie 2003, Salle du musee du Botanique din capitala belgiana a prezentat o expozitie fotografica ce are menirea de a te marca: Pierre et Gilles.

Observasem giganticul afis al expozitiei inca din prima zi a prezentei mele la Bruxelles. Nu stiam prea multe despre autori, insa cunosteam deja cateva fotografii de-ale lor ce sunt usor de recunoscut datorita stilului lor aparte, iconografic as putea spune.

Asadar, imi rezerv timp duminica, 9 februarie si la o ora matinala strabat bulevardele goale ale Bruxelles-ului pentru a ajunge la Botanique. Mai zabovesc cateva momente prin parcul flancat de cladiri de sticla pentru a astepta ora 11. Pe la 11 si un sfert intru in sala expozitionala in care se aflau pe putin 15 vizitatori. Primesc un dosar de presa si imi satisfac pofta si lacuna de cunostinte legate de autori.

Lecturez un minut si aflu despre fericita intalnire dintre Pierre (fotograf) si Gilles (profesor de desen) la o receptie Kenzo in Paris in 1976. Cei doi lucreaza pentru industria publicitara, urmand sa debuteze in 1981 cu seria “Genezei” si a “Paradisului”. In 1993 primesc Marele Premiu pentru Fotografie de la Paris. Tot din materiale aflu ca cei doi expun in 2003 la Bruxelles dupa un sir de prezente expozitionale la Paris, Glasgow, Tokyo, Turku, New York, San Francisco si Viena.

Spuneam ca stilul lor aparte mi-a sunat clopotelul reintalnirii cu fotografiile semnate Pierre et Gilles. Stilul lor ma duce putin cu gandul la picturile lui Klimt care in pasiunea lui pentru iconografie si simbolistica pastreaza fete, trasaturi, parti ale corpului pe care le incadreaza intr-o lume ireala, de vis. Asisderea, cei doi subliniaza linia corpului (in special cel masculin) prin amplasarea intr-un spatiu mitologic, angelic, desprins parca din paradis. Este dificil de a plasa opera celor doi la o frontiera sau alta. Unele fotografii sunt completate de statii pictate, altele sunt “prelungite” de spatiul ramei ce preia elemente cel putin de atmosfera din fotografia expusa. Plaja de timp ce porneste din mijlocul anilor ’70 intra si in spatiul gay: drag-queens, travestiti, experiente si asteptari erotice, dorinte si culori contrastante, paiete ce se preling pe rama. Si totul reuseste sa ramana pe un culoar ce te provoaca si totusi nu deranjeaza.

Stau si admir un grup de trei fotografii. O familie trece prin fata mea cu un baietel de 6 ani ce face onorurile de ghid si critic. “In stanga e diavolul, in dreapta infernul iar aici, in mijloc e Dumnezeu!”. Ma uit mai bine si observ cata dreptate are micutul ghid!

Departe de orice interventie a digitalului, duoul Pierre-Gilles isi pregateste cu atentie opera ce reflecta la urma urmelor un mod de viata. Scopul operei lor este de a recrea intr-un mod original idealul iconografic si cel afectiv.

Alexandru Badinici
februarie 2003

Bookmark and Share

Lasa un comentariu:

nume*:
Nu sunt permise decat mesaje cu continut relevant si in tema cu subiectul articolului.
NOTA: Campurile marcate cu * sunt obligatorii.

e-mail (nu va fi facut public)*:

website (fara http://):

comentariu*:

trimite


Aveti un articol interesant? Il asteptam pe adresa office@foto-magazin.ro. Redactia evalueaza articolele primite si premiaza cel mai bun articol publicat in luna precedenta cu suma de 50 RON.
Ultimele 5 subiecte din forum care au primit raspunsuri:

Procesare prin
Lightroom »

   de csr
   ieri, la ora 21:05
Zvonuri despre
obiective »

   de Dorian
   acum 3 zile, la ora 11:29
Rumoare la Canon 2 »
   de Dorian
   acum 7 zile, la ora 08:30
Rumoare la Nikon »
   de Nikon
   acum 8 zile, la ora 10:08
procesare RAW? »
   de Nikon
   acum 9 zile, la ora 08:38

Pana acum, cei 9631 de utilizatori au scris 127209 mesaje.

 

 


Site-ul include cookie-uri. Detalii aici

Politica de confidentialitate