Flash

Cauta in Foto-Magazin:
 


Aparitii editoriale


Expunerea
[click]  

Compozitia
[click]  

Lumina si iluminarea
[click]  


O varza fotogenica
[click]  

Bill Jay Confesiuni
fotografice
[click]  

 

 

Boogie intervievat de Doug Murdoch

Nascut in Belgrad, Serbia, fotograful de strada Boogie are un talent deosebit pentru documentarea conditiei umane. Fotografiile sale alb-negru surprind caracterul si locuitorii unora dintre cele mai tumultuoase orase ale lumii. In mod traditional, fotojurnalismul se axeaza mai mult pe continut - inregistrarea unui moment sau a unui eveniment - si mai putin pe problemele formale. Cu toate acestea, Boogie reuseste sa imbine cu succes ochiul unui documentarist cu o sensibilitate artistica dezvoltata. Mare parte din imaginile sale sunt in acelasi timp vii si tulburatoare. Munca lui Boogie l-a dus din Serbia, pana in Cuba si prin toata America de Sud. Proiectul SAO PAULO pune accent pe remarcabilele impresii pe care i le-a lasat una dintre cele mai sarace si nelinistite metropole urbane.


Fotograful urban Boogie a acordat un interviu designerulului produselor Think Tank Photo, Doug Murdoch, despre fotografie si cartea sa SAO PAULO (Upper Playground, 2008). Pe langa faptul ca este un fotograf stradal care foloseste stilul documentar, Boogie a creat si lucrari comerciale pentru companii precum Nike.


Doug Murdoch: In cartea ta SAO PAULO, esti capabil sa te pui in locuri si situatii in care omul de rand nu se poate pune. Cum creezi relatiile care permit sa se intample asta? Cum o faci?
BOOGIE: Nici nu am apucat sa zgarii suprafata in Sao Paulo. Am fost acolo doar o saptamana. Cu siguranta nu e suficient timp pentru a forma relatii serioase. Dar, in general, nu cred ca exista formule pentru a te apropia de oameni, pentru a intra in vietile lor... Cred ca in general e vorba de respect, daca il dai, il si primesti inapoi. Oamenii pot simti cand esti sincer. Stiam un tip din Sao Paulo care a fost ghidul meu de cateva ori. El m-a si dus in una din cele mai mari favele de acolo, care a fost o adevarata aventura. Pe drum, am fost opriti la filtrul de politie, si cand au auzit unde vrem sa mergem au incercat sa ne convinga sa nu o facem. Dar cand am ajuns in favela totul era OK - oamenii "rai" care locuiesc acolo se duc in oras sa "munceasca", in general nu exista violenta in favele. Sefii de banda au un control foarte sever. Sao Paulo este, in general, un oras foarte violent. Te simti ca intr-o zona de razboi: trebuie tot timpul sa ai grija de tine, si asta e foarte obositor. Iti ridici camera, faci poza si schimbi repede locatia.


Boogie_1.jpg

Paraisopolis, cea mai mare favela din Sao Paulo, 2007


DM: Esti originar din Serbia si acum locuiesti in New York si ai un copil. Crezi ca originile tale au o influenta asupra modului in care lumea reactioneaza fata de tine in calitate de fotograf?
B: Nu cred ca m-a ajutat in Sao Paulo sau in orice alt oras din afara SUA, dar sunt sigur ca m-a ajutat cand am facut prima mea carte, IT'S ALL GOOD (powerHouse Books, 2006). Cand am petrecut aproape trei ani cu dependenti de droguri si mafioti din cele mai rau famate zone ale New York-ului eram singurul alb din zona. Dar am un accent sarbesc, si deci nu eram la fel ca toti tipii pe care oamenii aia ii urau. Probabil asta m-a ajutat sa ma mentin in viata. De asemenea, nu am o problema cu armele de foc. Sunt din Serbia, unde armele erau peste tot, in special in timpul razboiului civil din anii 90'.


Boogie_2.jpg

Echipaje speciale de politie inainte unui meci de fotbal
intre echipele Corinthians si Palmeiras, Sao Paulo, 2007


DM: Exista vreun motiv anume pentru care iti place sa documentezi lumea drogurilor, a sexului si a violentei?
B: Nu fac asta. Nu caut extremele, mai ales in ultimul timp. Dupa prima mea carte eram foarte deprimat. Ma uitasem la oameni care se drogau, care se impuscau etc. si pentru ani intregi asta m-a secatuit psihic. De asemenea, nu mai eram inspirat de ceva ce nu era un pistol sau un ac de seringa. Ma plimbam zile intregi, fara sa fac macar o poza. Iar dupa asta, la un moment dat, mi-a trecut. Am inceput sa vad imagini bune si in lucruri normal, de zi cu zi. Acuma cred ca e mult mai greu sa faci o poza reusita la tine in curte decat sa cauti situatii extreme. Pozele bune sunt peste tot, e doar vorba de a privi si a vedea. Acum sunt mai inspirat ca oricand, fac poze tot timpul. Daca trece o zi fara sa fac poze, ma simt vinovat. Faptul ca am dobandit un copil a ajutat cu siguranta, mi-a dat o cantitate incredibila de energie.


Boogie_3.jpg

Vedere asupra unei suburbii a Sao Paulo de pe autostrada, 2007


DM: Ca si fotojurnalist, ce te motiveaza sa faci astfel de proiecte? Ce te inspira sa faci astfel de lucruri? Adica, unii fotografi, cauta sa pozeze cascade si ursi, dar tu esti in cartiere rau famate facand poze si sperand ca nu o sa iti iei bataie.
B: S-ar putea sa aiba de-a face cu felul in care am crescut, cu faptul ca am crescut in Serbia unde aveam destule probleme. Banuiesc ca a devenit o parte din mine, si pentru o vreme asta era singura realitate pe care o vedeam. Eram atras doar de partea intunecata a umanitatii... dar in ziua de azi fac poze la aproape orice (cascadele si ursii nu sunt excluse) - dar tot imi place sa mai simt adrenalina in vene din cand in cand.


Boogie_4.jpg

Prostituate transexuale dependente de droguri in "Cracklandia",
un cartier renumit pentru droguri, Sao Paulo, 2007


DM: Boogie, ne-ai distrus cu totul geanta noastra Urban Disguise. Nu am mai vazut niciodata o geanta lipita cu banda adeziva. Cu siguranta ai folosit geanta in moduri mai putin conventionale. Ce i-ai facut? Ai tarat-o pe jos? Zi-ne adevarul!
B: Ha ha, sa stii ca am fost foarte fericit cand am primit geanta pentru ca nu arata deloc ca o geanta foto normala. Era exact de ce aveam nevoie. Dar un prieten mi-a zis, 'Sigur, nu arata deloc ca o geanta foto, arata mai degraba ca o geanta scumpa in care ai tine un laptop." Dar cum voiam sa folosesc aceasta geanta pentru proiectul Sao Paulo, avand in vedere faptul ca in ea incape o cantitate enorma de lucruri, buzunarele sunt impartite perfect si usor accesibile - asa ca a trebuit sa o distrug ca sa nu atraga atentia. Am mers in spatele casei si am tarat-o pe asfalt, dar tot arata prea bine. Asa ca am pus niste banda adeziva pe ea si am repetat procedura. Acuma arata ca dracu, dar o iubesc. A facut o treaba nemaipomenita in Sao Paulo, m-am intors in viata, cu poze bune, si mi-a iesit si cartea.


Boogie_5.jpg

Geanta Think Tank Urban Disguise a lui Boogie


DM: Ce cari in geanta?
B:
1. Aparat SLR
2. Obiectiv 28-70 f2.8
3. Obiectiv 70-300 (ieftin)
4. Obiectiv 24/f2.8
5. Obiectiv 35/f1.4
6. Camera HOLGA 6x6 de jucarie
7. Exponometru
8. Filtre
9. Cat mai multe role de film
10. Camera Point and Shoot
11. Medicamente pentru "arsuri" la inima


Boogie_6.jpg

Kitul foto al lui Boogie


DM: Avand in vedere echipamentul pe care il cari, pari a avea putin echipament pentru fotografia de strada. Care este parerea ta legata de echipamentul de care ai nevoie pentru tipul acesta de fotografie?
B: Cand calatoresc am foarte mult echipament, in general 2 pana la 3 SLR-uri, multe obiective, cateva camere point and shoot. Practic am o rezerva pentru fiecare lucru. Dar cand ies sa trag, incerc sa am cat mai putine lucruri, doar ce imi incape intr-o geanta. Cand calatoresc pozez aproximativ 15 ore pe zi, asa ca incerc sa am echipament din ce in ce mai usor.


DM: Deci ce folosesti cand esti pe strada in timpul zilei, cum ar fi camera favorita, obiectivele, folosesti camere diferite pentru tipuri de poze diferite, etc.?
B: In ultimul timp, am inceput sa am doar o camera point and shoot si cateva role de film in buzunar. Am carat echipament greu toata viata si uneori e frumos sa nu cari chestii grele. Cand car o camera SLR "normala", e de obicei cu un obiectiv 28-70/2,8 si un 70-300 pe care il folosesc cand trag din masina sau cand nu ma pot apropia de subiect. Dar in mod normal, incerc sa am camera ori in jurul gatului, ori cat mai la indemana ca sa pot reactiona rapid - camerele din genti nu fac poze, si e usor sa fi lenes si sa zici "Poza asta nu merita efortul de a scoate camera din geanta". Chiar si cand duc gunoiul am un point and shoot in buzunarul de la spate.


DM: Ai un site web sau biografii pe internet? Unde iti pot vedea oamenii imaginile.
B: Site-ul meu este www.artcoup.com si il actualizez in mod constant.

 



Interviu realizat de Doug Murdoch / Think Tank
Imagini: Boogie
Traducere si adaptare - Radu Mitrache
www.thinkTANKphoto.ro

 

Bookmark and Share

Comentarii:

cosmin m - 24 Jul 2011, ora 14:51
"DM: Ce cari in geanta? B: 1. Aparat SLR 2. Obiectiv 28-70 f2.8 3. Obiectiv 70-300 (ieftin) 4. Obiectiv 24/f2.8 5. Obiectiv 35/f1.4 6. Camera HOLGA 6x6 de jucarie 7. Exponometru 8. Filtre 9. Cat mai multe role de film 10. Camera Point and Shoot 11. Medicamente pentru "arsuri" la inima DM: Avand in vedere echipamentul pe care il cari, pari a avea putin echipament pentru fotografia de strada. .. " now, that's weird :-)) ... cat timp pt. asa ceva o camera cu un 35 sau 50 sau 28/24 ajung (+rolele de film, evident).

Lasa un comentariu:

nume*:
Nu sunt permise decat mesaje cu continut relevant si in tema cu subiectul articolului.
NOTA: Campurile marcate cu * sunt obligatorii.

e-mail (nu va fi facut public)*:

website (fara http://):

comentariu*:

trimite


Aveti un articol interesant? Il asteptam pe adresa office@foto-magazin.ro. Redactia evalueaza articolele primite si premiaza cel mai bun articol publicat in luna precedenta cu suma de 50 RON.
Ultimele 5 subiecte din forum care au primit raspunsuri:

Montura Fuji X »
   de Avram
   acum 3 zile, la ora 09:38
Pagini interesante
pentru fotografi »

   de Ancuta
   acum 4 zile, la ora 11:49
Bancuri cu si
despre fotografi »

   de Dorian
   acum 5 zile, la ora 08:21
Zvonuri despre
obiective »

   de Avram
   acum 9 zile, la ora 19:28
Rumoare la Nikon »
   de Dorian
   acum 9 zile, la ora 10:10

Pana acum, cei 9631 de utilizatori au scris 127066 mesaje.

 

 


Site-ul include cookie-uri. Detalii aici

Politica de confidentialitate