Prima pagina | Stiri | Despre fotografie | Dictionar foto | Flash | Foto pro | Foto tehnica | Foto tutorial | Fotolocatii | Fotomarket | Laboratoare | Resurse | Tips & Tricks

www.foto-magazin.ro
Realizat de fotografi, pentru fotografi.

 
  FAQFAQ  SearchCauta in Forum   MemberlistLista Membrilor   UsergroupsGrupuri de Utilizatori   RegisterInregistrare 
  ProfileProfil   Log in to check your private messagesMesaje Personale   Log inLog in 
Anunt pentru pasionatii de fotografie alb-negru

 
Post new topic   Reply to topic    www.foto-magazin.ro Forum Index -> Estetica fotografiei
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mariakv
Newcomer


Joined: 24 Sep 2008
Posts: 22


PostPosted: Oct 08, 2008 1:27 pm    Post subject: Anunt pentru pasionatii de fotografie alb-negru Reply with quote

Va place sa realizati fotografie alb-negru? Va dau un pont: a aparut un articol care trateaza aceasta tema in detaliu.
Articolul "Monocrom" a aparut pe http://www.cameramm.ro/artistic-editorial--28------.htm la sectiunea editorial si este semnat de fotograful Mihai Moiceanu.
Asa cum ne-a obisnuit, autorul impartaseste si in acest articol o parte din experienta sa , tuturor celor pasionati de fotografie.
Veti gasi raspunsuri concrete la intrebari legate de realizarea fotografiilor alb negru si de folosirea filtrelor pentru diferile tipuri de fotografii.
Back to top
View user's profile Send private message
dughir
Senior
Senior


Joined: 21 Jul 2006
Posts: 1404

Location: Timisoara

PostPosted: Oct 08, 2008 4:37 pm    Post subject: Reply with quote

Am citit articolul in revista Chip. Fotografiile sunt superbe.
_________________
Canon forever... profesionistii stiu de ce.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
a_gun_for_hire
Level 2 Forum User
Level 2 Forum User


Joined: 23 Jun 2006
Posts: 144


PostPosted: Oct 08, 2008 7:13 pm    Post subject: Reply with quote

Fiind pasionat de fotografia alb-negru pe film (din unele puncte de vedere si singura) nu pot sa nu exclam ca articolul este PARALEL cu tot ce inseamna fotografie alb/negru.

Adica daca sunt incepator si vreau sa trag a/n salvez in raw si dupa aia aplic 2 comenzi in photoshop... asta nu are cu nimic de a face cu fotografia alb-negru. Mi se pare o enormitate, cu tot respectul pentru autor. Nu mi se pare deloc ok. Orice aparat digital din lume are optiunea sa faca imagini in a/n. Oricine s-a jucat in Photoshop sau in orice alt programel. Articolul de fata reinventeaza apa calda..

O alta enormitate este asa zisa simulare a filtrelor colorate. N-are nici o legatura.

Concluzie: va intereseaza fotografia alb/negru? Cumparati-va o rola de Ilford Delta sau de Kodak Tri-x, puneti un filtru galben/oranj pe lentila si iesiti si faceti poze. Pe parcurs de ce nu incercati diverse combinatii de revelatori/emulsii pentru a obtine diverse efecte de granulatie, contrast sau claritate.
Back to top
View user's profile Send private message
dughir
Senior
Senior


Joined: 21 Jul 2006
Posts: 1404

Location: Timisoara

PostPosted: Oct 09, 2008 8:03 am    Post subject: Reply with quote

Na, ca le-ai zis-o!
Smile
_________________
Canon forever... profesionistii stiu de ce.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
cabalero
Level 4 Forum User
Level 4 Forum User


Joined: 06 Mar 2008
Posts: 527

Location: Cluj de Janeiro

PostPosted: Oct 09, 2008 8:55 am    Post subject: Reply with quote

mariakv a mai pus anuntul si pe alt forum sii-am mai zis ca nu e formulat corect. va place sa realizati fotografie an, duce cu gandul la cea pe film. si nu cred ca sunt singurul care crede asta.
s-ar fi gasit multe alte titluri mai bune, cum ar fi "conversia imaginilor digitale in an", despre care s-a publicat recent si aici un articol. si e plin netul de ele.

va place sa realizati fotografie alb negru? foarte bine. felicitari celor ce o realizeaza. (filme, mariri manuale, etc).
distractie faina celor ce o fac in 2 clickuri.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
moiceanum
Newcomer


Joined: 09 Mar 2004
Posts: 10

Location: Brasov

PostPosted: Oct 09, 2008 9:12 am    Post subject: alb/negru film si digital Reply with quote

Nefiind un purist ci doar avand experienta in ambele domenii (am lucrat pe film alb/negru vreo 20 de ani procesand integral negativ pozitiv) fotografia pe film si cea digitala mi-am permis sa fac aprecieri care iata scandalizeaza un purist. Nu e rau sa fi purist; e OK si chiar de admirat. Dar a exprima pareri atat de transante fara suport in argumentatie nu dovedeste decat limitare de orizont. Sunt deschis la o polemica dar nu de dragul polemicii.
Voi rapunde doar la o argumentatie serioasa.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
cabalero
Level 4 Forum User
Level 4 Forum User


Joined: 06 Mar 2008
Posts: 527

Location: Cluj de Janeiro

PostPosted: Oct 09, 2008 9:16 am    Post subject: Reply with quote

nici eu nu sunt un purist asa ca ar fi nepotrivita o dezbatere film-non film.
doar mi s-a parut prost formulat titlul si continutul anuntului.
e doar un alt tutorial de conversie.. cel putin mie asa mi s-a parut. altfel articolul e frumos scris.
toate cele bune
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
bogdan.panait
Guest






PostPosted: Oct 09, 2008 9:42 am    Post subject: Reply with quote

a_gun_for_hire wrote:

O alta enormitate este asa zisa simulare a filtrelor colorate. N-are nici o legatura.



Chiar asa? Ne mai gandim, sau o dam de axioma?
Back to top
ggl
Senior
Senior


Joined: 27 Feb 2005
Posts: 3087


PostPosted: Oct 09, 2008 10:05 am    Post subject: Re: alb/negru film si digital Reply with quote

moiceanum wrote:
Voi rapunde doar la o argumentatie serioasa.


As avea cateva comentarii legate de articol.

Mi se pare cam inutil sa fotografiezi direct monocrom din aparat, mai ales daca este vorba de un aparat foto care poate salva imaginile in format RAW (respectiv cam orice dSLR, sau un aparat bridge ceva mai destept). In acest caz, aparatul se poate comuta pe modul monocrom, captureaza imaginea color si aplica intern un filtru pe fisierul RAW. Rezultatul este ca ai imaginea cu toata informatia color insa aparatul o afiseaza monocrom pe ecran.

Referitor la filtrele simulate din aparat, acestea sunt cam limitative, insa totusi utile pentru uz didactic la fata locului. Altfel pierd timp util facand reglaje in locatie, cand as putea fotografia. Daca aplic filtrul simulat ulterior, intr-un program de postprocesare, am posibilitati enorme de a regla culoarea, nuanta si densitatea filtrului exact dupa cum imi doresc. Pe de-o parte acesta este un avantaj foarte mare comparativ cu fotografia alb-negru clasica, pe film. Pe de alta parte insa, exista si un dezavantaj la fel de mare care nu este foarte evident.

Fotografia alb-negru pe film este total altceva. Mediul este diferit, rezultatul e diferit. Filmul are textura; cu cat e mai mare formatul cu atat textura este mai fina dar este acolo. Unele filme au latitudine de expunere de 10-12 trepte, indiferent ca le pun intr-un Zenit sau intr-un Nikon F6 - nu am nevoie de un aparat scump ca sa beneficiez de asta. La fel si negativele color. De exemplu pe Fomapan 200 sau Kodak 400TX pot gresi expunerea chiar si cu +/-2 trepte fara cine stie ce implicatii (exista diferente dar sunt mici; imaginea este perfect utilizabila). Din cauza latitudinii reduse de expunere (7-8 trepte) pe care o au dSLR-urile accesibile (nu vorbim de full frame) exista diferente vizibile de nuanta intre fotografiile realizate cu acestea si cele realizate pe film in conditii similare. Rare au fost situatiile in care am reusit sa obtin imagini alb-negru (nu doar monocrome!) acceptabile de pe digital fara prea multa post-procesare. Sunt de acord ca acest lucru se poate ameliora ulterior prin postprocesare (masti + alte distractii), insa eu unul nu am rabdare sa manipulez imagini cand le pot obtine corect direct din aparat.

Asadar, cine a facut fotografie alb-negru pe film stie ca monocrom nu este acelasi lucru cu alb-negru, iar tehnica digitala va trebui sa mai avanseze putin pana sa poata oferi ceva similar la un pret echivalent. Cine a folosit formate mai mari de 35 mm stie asta.

Nu sunt purist, nici nu ma intereseaza sa fac apologia fotografiei analogice. Folosesc si film si digital, insa filmul functioneaza mult mai bine la fotografie alb-negru - cel putin pentru mine si sunt sigur ca si pentru multi altii. Inafara de asta savurez mult mai bine procesul fotografic; imi place mult sa fotografiez pe film.


Last edited by ggl on Oct 09, 2008 10:40 am; edited 7 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
montecarlo
Senior
Senior


Joined: 13 Jul 2006
Posts: 1802

Location: Oradea

PostPosted: Oct 09, 2008 10:17 am    Post subject: Reply with quote

Gasii aici modalitati de imitare a filmului A/N
http://www.prime-junta.net/pont/How_to/100_Curves_and_Films/_Curves_and_films.html?page=8
http://photo.net/digital-darkroom-forum/0089wk
http://photo.net/digital-darkroom-forum/00NtcL (in ce masura "retetele" pentru combinarile din Channell mixer sunt corecte nu pot sa spun)
(sau color http://www.dcs.gla.ac.uk/~jhw/filmy/index.html )
... etc.
Oricum, dinamic range-ul filmului nu prea poate fi simulat.
_________________
Nikon_F / Pentax_K / M_42 / G1x / iPhone
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
sidecenu
Level 3 Forum User
Level 3 Forum User


Joined: 28 Nov 2005
Posts: 387

Location: Bucuresti

PostPosted: Oct 09, 2008 10:21 am    Post subject: Reply with quote

a_gun_for_hire wrote:
Fiind pasionat de fotografia alb-negru pe film, nu pot sa nu exclam ca articolul este PARALEL cu tot ce inseamna fotografie alb/negru.

Adica daca sunt incepator si vreau sa trag a/n salvez in raw si dupa aia aplic 2 comenzi in photoshop... asta nu are cu nimic de a face cu fotografia alb-negru. Mi se pare o enormitate, cu tot respectul pentru autor.
Orice aparat digital din lume are optiunea sa faca imagini in a/n. Oricine s-a jucat in Photoshop sau in orice alt programel.
Articolul de fata reinventeaza apa calda.
O alta enormitate este asa zisa simulare a filtrelor colorate.


Numai cel care nu stie are certitudini atat de ferme.

Luati-va ca tema : am un peisaj color debalansat, cu elemente grafice.
Cum pot face din el 10 poze a_n, complet diferite prin Channel Mixer.
Dupa extemporal, scuzele scrise se primesc la dl. Moiceanu. Laughing

PS.Felicitari MM, prietene.
Fotografia 3, cea cu umbra diagonala pe creasta, este exceptionala.
_________________
asa o fi; da poate nu
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger
bogdan.panait
Guest






PostPosted: Oct 09, 2008 12:03 pm    Post subject: Reply with quote

Da. Cred ca nimeni nu mai da extemporale in zilele noastre Smile ; aparent, cu totii stim totul despre absolut tot.
Back to top
a_gun_for_hire
Level 2 Forum User
Level 2 Forum User


Joined: 23 Jun 2006
Posts: 144


PostPosted: Oct 09, 2008 12:39 pm    Post subject: Reply with quote

Mda..Ce au zis ultimii trei, nici nu pot sa comentez…

Pentru dl Moiceanu: Haideti, daca suntem inteligenti, sa nu etichetam drept puristi fara nici un motiv. Daca cineva inca prefera filmul cand 190% nu stiu decat digital – acest lucru nu il face pe acel cineva purist. Pana nici acum 10 ani 95% din oameni foloseau filmul. Iar fotografia in aceasta forma exista de mai mult de 150 de ani.

Eu am criticat articolul, nu autorul. Nu stiu daca ati inteles asta.

Articolul dumneavoastra nu spune altceva cititorului decat sa traga raw si sa execute 3 comenzi in photoshop. Daca spune ceva in plus va rog sa ma anuntati. In schimb are un titlu general si exhaustiv - "Monocrom". Si este prezentat drept “un articol care trateaza aceasta tema in detaliu”.

Argumentul meu consta in faptul ca acest articol este prezentat drept ceva valoros cand nu face altceva decat sa ne transmita decat 2 idei: raw, photoshop. Experienta mi-a demonstrate ca exista mult mai multe constante atunci cand vine vorba de fotografia alb-negru. Si anume: alegerea emulsiei, alegerea revelatorului, alegerea indicelui de expunere sau a vitezei la care lucrez acel film, alegerea filtrelor colorate sau de polarizare etc, alegerea temperaturii substantelor si alegerea timpilor, alegerea hartiei si a timpilor si substantelor, alegerea tonarii ulterioare a imaginii imprimate. Toate aceste alegeri NU AU CUM SA FIE SIMULATE IN NICI UN PROGRAM DIN LUME. Cred ca stiati asta si dumneavastra.

Haideti sa clarificam. Articolul dumneavoastra este un articol bun, util si ok pentru cineva care sa afla la inceput si care nu doreste sa foloseasca decat mediul digital. Pentru aceasta persoana cred ca a fost util – ati facut o fapta buna. Ok. Pe mine m-a deranjat tonul in care persoana care a initiat acest thread a prezentat acest articol.

Ce ma deranjeaza cel mai mult este prostia unor oameni care au impresia ca in photoshop se poate imita/simula orice fara a fi incercat vreodata sa faca acel ceva. Iar pentru toti fotografii care fara digital n-ati fi stiut ce e aia, v-as ruga sa nu va mai treziti vorbind. Puneti mana pe ce am zis in primul meu raspuns si convingeti-va. Cand o sa incercati o sa fiti si voi la fel de siguri pe voi. Pana atunci nu vorbiti de Channel Mixer cand nu este nevoie.
Back to top
View user's profile Send private message
a_gun_for_hire
Level 2 Forum User
Level 2 Forum User


Joined: 23 Jun 2006
Posts: 144


PostPosted: Oct 09, 2008 12:47 pm    Post subject: Reply with quote

Desi, daca stau si ma uit mai bine la ce fel de fotografii idilice cu apusuri, “reportaje” cu copii in cartiere mizere si portrete de barbosi vezi pe site-urile de la noi si mai sunt si appreciate… Cred ca pretentiile mele sunt cam nelalocul lor. Cel putin in contextul de fata.

Reformulare: vreti sa faceti fotografii alb-negru – faceti-le cum credeti, si asta e.

Retrag tot ce am spus mai inainte. Toate cele bune!
Back to top
View user's profile Send private message
doar andrei
Senior
Senior


Joined: 19 Sep 2006
Posts: 1863

Location: bucuresti

PostPosted: Oct 09, 2008 12:53 pm    Post subject: Reply with quote

montecarlo wrote:

Oricum, dinamic range-ul filmului nu prea poate fi simulat.


Asta este suficient sa ma faca sa fotografiez alb negru pe film, si nu pe digital (desi le folosesc pe ambele)
Dar articolul domnului MM (cum zicea cineva mai sus) are cauze atenuante prin faptul ca nu se adreseaza profesionistilor (eu asa percep, cu toate ca multe lucruri de acolo sunt nediscutabile). Desi eu sunt de acord cu ggl, articolul trebuie luat ca atare, un indrumar digital de conversie fara fineturi si nu o apologie a digitalului care bate filmul sau invers.
Spor!
_________________
de ce
www.andreifarcasanu.com


Last edited by doar andrei on Oct 09, 2008 12:55 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
moiceanum
Newcomer


Joined: 09 Mar 2004
Posts: 10

Location: Brasov

PostPosted: Oct 09, 2008 12:54 pm    Post subject: Reply with quote

Mi se pare cam inutil sa fotografiezi direct monocrom din aparat, mai ales daca este vorba de un aparat foto care poate salva imaginile in format RAW (respectiv cam orice dSLR, sau un aparat bridge ceva mai destept). In acest caz, aparatul se poate comuta pe modul monocrom, captureaza imaginea color si aplica intern un filtru pe fisierul RAW. Rezultatul este ca ai imaginea cu toata informatia color insa aparatul o afiseaza monocrom pe ecran.

De acord. Cam asta spuneam si eu in articol Smile

Daca aplic filtrul simulat ulterior, intr-un program de postprocesare, am posibilitati enorme de a regla culoarea, nuanta si densitatea filtrului exact dupa cum imi doresc. Pe de-o parte acesta este un avantaj foarte mare comparativ cu fotografia alb-negru clasica, pe film. Pe de alta parte insa, exista si un dezavantaj la fel de mare care nu este foarte evident.

Din nou de acord. Nu vad care este dezavantajul de care spuneati. Exista un avantaj pentru cei cu experienta anterioara pe film caci pot grada subtil efectul prin diverse tehnici.

Fotografia alb-negru pe film este total altceva. Mediul este diferit, rezultatul e diferit. Filmul are textura; cu cat e mai mare formatul cu atat textura este mai fina dar este acolo. Unele filme au latitudine de expunere de 10-12 trepte, indiferent ca le pun intr-un Zenit sau intr-un Nikon F6 - nu am nevoie de un aparat scump ca sa beneficiez de asta.

Aici as amenda posibilitatea de a obtine acelasi efect indiferent de camera/obiectivul folosit, dar asta e alta discutie.

Din cauza latitudinii reduse de expunere (7-8 trepte) pe care o au dSLR-urile accesibile (nu vorbim de full frame) exista diferente vizibile de nuanta intre fotografiile realizate cu acestea si cele realizate pe film in conditii similare

Corect daca privim problema pana la jumatate. Negativele au latitudini de expunere foarte mari. Dar procesul alb/negru nu se opreste la negativ. Pozitivul are latitudini de expunere cam cat unDSLR adica 5-7 trepte depinde de factorul de contrast, revelatorul folosit, modul de developare, etc. Deci ce-am castigat pe negatic dam pe pozitiv. Daca insa ne uitam la "The Positive" - Ansel Adams vom vedea ca pentru a reusi redarea intregii dimanilci a imaginii se folosesc masti, expuneri multiple, developari combinate. Adica munca de laborator anevoiaoasa pentru cine stie ce inseamna lucrul in laborator la lumina inactinica si mirosuri de solutie. Tin minte ca pentru o fotografie a/n cu astfel de probleme procesarea dura 2 ore (manipularea mastilor, developare, fixare, spalare, uscare) Exemplificarea o aveti aici la un fotograf care lucreaza traditional http://www.f45.com/html/mainfram.html adica un fel de HDRI Smile
Multa munca domnilor si mai ales foarte multe cunostinte de laborator, chimie. Rezultatul e cu adevarat uimitor daca lucrezi pe formate de la 6x6 cm in sus.
Acum pe partea de digital: latitudine de expunere = HDRI, textura se emuleaza, filtre se pot emula cum spunea si ggl mai sus.
Daca marirea se face pe hartie argentica e posibil sa nu se pota deosebi o captura digitala de una analogica. PS are nelimitate valente de procesare si depinde de cum ti-e mai usor: in laboratotul umed sau la birou apasand "dizgratios" Smile pe mouse.
Ca incheiere as zice ca mi-ar place ca asemenea discutii sa se poarte pe zona de creatie artistica cu tot atata energie. Zau daca conteaza cum ai facut o fotografie buna. Cantonarea in discutii de felul acesta nu ajuta la dezvoltarea creativitatii.
Cat priveste articolul el trebuie privit ca tutorial scris prin prisma experientelor avute in ambele medii. Diferente majore nu exista. Doar ca o epoca a apus si alta e in plin avant. Fiacare alege ce crede de cuviinta.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
moiceanum
Newcomer


Joined: 09 Mar 2004
Posts: 10

Location: Brasov

PostPosted: Oct 09, 2008 1:14 pm    Post subject: Reply with quote

Eu am criticat articolul, nu autorul. Nu stiu daca ati inteles asta.

Stati linistit nu ma atac atat de repede. Articolul este intr-adevar adresat incepatorilor. Lucru cu adevarat complex pentru a/n nu se rezuma la Chanel Mixer cum bine ziceati. Insa trebuie sa va contrazic in privinta emularilor de alb/negru in PS. Nu vorbim de formate mari ci de clasica comparatie DSRL vs negativ a/n Leica. (Si pentru formate mai mari putem vorbi de PhaseOne 39 Mp vs 6x6 cm) Ca si in laboratorul umed totul tine de experienta dobandita. Nu cred ca nu realizati acest lucru.
Cum ziceam mai inainte: eu le pun in balanta si bratul acesteia e orizontal.
Cat priveste deschizatorul de topica cred ca doar a postat un anunt candid negandintu-se adanc la cata pasiune poate declansa. Io zic sa fim un pic mai relaxati.
Nu uitati ca si in fotografia alb negru exista nuante de gri Smile
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
sidecenu
Level 3 Forum User
Level 3 Forum User


Joined: 28 Nov 2005
Posts: 387

Location: Bucuresti

PostPosted: Oct 09, 2008 1:35 pm    Post subject: Reply with quote

a_gun_for_hire wrote:
Reformulare: vreti sa faceti fotografii alb-negru � faceti-le cum credeti, si asta e. Retrag tot ce am spus mai inainte.


De data asta foarte bine spus, stimabile.
Si o completare, pe care am omis-o intentionat prima data.
Important nu este ce faci in laborator sau in Phsp, pe computer.
Important este ce ai simtit inainte de a apasa pe declansator.
Si cum ai facut atunci imaginea ca privitorii sa simta acelasi lucru.
Restul e vax.
Dar daca erai in stare sa faci poza pe film, o poti face similar pe digital.
Sau chiar mai elocventa.

Facand o extrapolare pe literatura, doar nu credeti ca e mai romantica poezia scrisa cu pana de gasca, decat acea scrisa cu pixul cu pasta
_________________
asa o fi; da poate nu
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger
ggl
Senior
Senior


Joined: 27 Feb 2005
Posts: 3087


PostPosted: Oct 09, 2008 5:48 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
Aici as amenda posibilitatea de a obtine acelasi efect indiferent de camera/obiectivul folosit, dar asta e alta discutie.


Evident, nu e chiar acelasi efect; am dat un exemplu extrem, insa pot folosi doua aparate/obiective diferite, unul accesibil si unul scump si sa nu se vada niciun fel de diferente intre ele. Cu asta cred ca sunteti de acord.

Quote:
Corect daca privim problema pana la jumatate. Negativele au latitudini de expunere foarte mari. Dar procesul alb/negru nu se opreste la negativ. Pozitivul are latitudini de expunere cam cat un DSLR adica 5-7 trepte depinde de factorul de contrast, revelatorul folosit, modul de developare, etc. Deci ce-am castigat pe negatic dam pe pozitiv.


Discutabil cu pozitivul pentru ca pot balea cu zona de 7 trepte intre limitele pe care mi le ofera negativul, pot face masti, etc. In fine, nu am sa repet ce ati spus si dvs. Dar (intotdeauna exista un "dar") - informatia este acolo, pe negativ. Pe de alta parte filmul il pot scana. Atunci totul devine mult mai simplu. De fapt eu asta si fac: scanez filmul. Cu un scanner dedicat se pot obtine rezultate foarte bune, iar postprocesarea e foarte facila. Nu trebuie sa fac masti, nu a trebuit nicodata sa combin doua esantionari diferite. Cam totul se reduce la mici ajustari de contrast din curbe. Numai in cazul negativelor deteriorate sau expuse foarte prost trebuie mai multa munca.

Quote:
Rezultatul e cu adevarat uimitor daca lucrezi pe formate de la 6x6 cm in sus.


Iar costurile pot fi o fractiune din costul unui digital full frame. De digitale pe formate mai mari nici nu are rost sa discutam, putini si le permit. Pentru volume mici unde timpul de procesare nu conteaza foarte mult e o alegere excelenta. De exemplu in cazul fotografiei de arta. Chiar si cel mai mic format mediu, 6x4.5, ofera avantaje considerabile.

Quote:
Acum pe partea de digital: latitudine de expunere = HDRI, textura se emuleaza, filtre se pot emula cum spunea si ggl mai sus.


Nu prea vad ce sens are sa emulam textura. Digitalul e alt mediu si trebuie tratat ca atare. Cand pictez cu tempera nu incerc sa emulez uleiul, ci ma folosesc de particulatiratile mediului. La fel si cu digitalul. E cam stupid sa adaug textura. De ce sa emulez filmul cand pot folosi pur si simplu film? De ce sa ma chinui cu filtre colorate pe digital cand pot utiliza filtre software mult mai flexibile?

Quote:
Ca incheiere as zice ca mi-ar place ca asemenea discutii sa se poarte pe zona de creatie artistica cu tot atata energie. Zau daca conteaza cum ai facut o fotografie buna. Cantonarea in discutii de felul acesta nu ajuta la dezvoltarea creativitatii.


Partial sunt de acord, insa trebuia sa argumentez. Discutiile din zona de creatie artistica mi se par foarte sterile (ma duc cu gandul la bla bla-urile sterile de la vernisaje). Cred ca e mai bine sa nu discutam nimic, ci sa facem ce simtim si sa impartasim ceea ce am facut altora, asa cum ati facut dvs. cu proiectia si expozitia din Nepal/Himalaya.

Quote:
Cat priveste articolul el trebuie privit ca tutorial scris prin prisma experientelor avute in ambele medii. Diferente majore nu exista. Doar ca o epoca a apus si alta e in plin avant.


Filmul e departe de-a fi apus. Acum avem avantajul de a folosi un proces hibrid, film/digital dupa cum am mentionat si mai sus. Gata cu mastile, cu chinul, cu inspirat vapori de substante toxice din tavi, etc.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Ancuta
Level 4 Forum User
Level 4 Forum User


Joined: 17 May 2006
Posts: 876


PostPosted: Feb 06, 2018 4:13 pm    Post subject: Reply with quote

Cinci motive pentru a fotografia peisaj in alb-negru:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=266&v=azYkD9VmoUY
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    www.foto-magazin.ro Forum Index -> Estetica fotografiei All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum