Fotolocatii

Cauta in Foto-Magazin:
 


Aparitii editoriale


Expunerea
[click]  

Compozitia
[click]  

Lumina si iluminarea
[click]  


O varza fotogenica
[click]  

Bill Jay Confesiuni
fotografice
[click]  

 

 

2 si 3 roti

Simbolul renasterii Italiei postbelice este indiscutabil scuterul. Fie el Piaggio sau Lambretta, Ape sau Innocenti, acest mic vehicul aerodinamic, economic, versatil si plin de temperament este, la 60 de ani de la aparitie, la fel de prezent si de iubit in intreaga Italie. Regulamentele usor absurde (de sorginte germana...) ale Comunitatii Europene n-au reusit sa-l infranga nici acum, si, desi poate putin anacronic, sigur zgomotos si pestilent, el domina soselele si strazile inguste si aglomerate din Peninsula.



douasitreiroti01.jpg


Legiuni de scutere impanzesc intersectiile Florentei la orele de varf, circuland haotic pe traiectorii de coliziune, evitate la milimetru in ultimul moment cu o nonsalanta stupefianta pentru privitorul neinitiat. Mirosul de ulei mineral ce ramane albastru in urma calmilor italieni calare pe temperamentalele lor vehicule tinde sa fie inlocuit de casnicul parfum al uleiului de rapita, folosit din ce in ce mai des in amestecul carburant al motoarelor in doi timpi, facand inca si mai intim universul italian...



douasitreiroti02.jpg


Foarte dotat de la nastere de catre "tatal" sau, proiectant aeronautic la o uzina ce realiza printre altele si avioane, scuterul Vespa a convins milioanele de italieni prin argumente economice si de ergonomie: simplitatea in exploatare, in reparatii si evitarea murdaririi, prin opozitie cu mai pretentioasa si periculoasa motocicleta cu roti normale, asa ca nu a trebuit sa evolueze semnificativ in cei fix 60 de ani de la lansare ! Destule exemplare din anii 60 si 70 aflate in circulatie, contribuie inca, prin esapamentele lor generoase, la atmosfera specifica filmelor neorealiste de pe strazile Italiei de astazi.
Era deci firesc sa rezoneze coarda sensibila a pasionatului de "doi timpi" din mine, mai ales ca multe exemplare poarta cu demnitate amprenta unui trecut nu intotdeauna usor : usi indoite, prinse cu sarma, parbrize lipsa sau lipite cu scotch, incarcaturi din cele mai variate si mai hilare, roti desumflate.
Asa cum exista diferite tipuri si ranguri de caroserii auto, la fel exista mai multe variante de scutere, fiecare cu destinatia sa. Cea mai raspandita dupa "regina" Vespa este utilitara cu trei (sau chiar patru) roti Ape (albinuta), preferata mea, modest, dar onest (si vesel!) caraus de galeti, flori, scari, jardiniere, bideuri si chiuvete, zarzavat, mic mobilier, pizza, cutii de carton sau torturi de cofetarie...



douasitreiroti03.jpg


Sa nu uitam insa "mica regina"! Bicicletele sunt parca mai raspandite ca scuterele si se potrivesc mai bine cu ingustele stradele medievale din cetatile Italiei, avand de multe ori culoare speciale de circulatie.
De ce ne place Italia ? Printre altele, si pentru modul original in care gandesc ei transportul: biciclete, scutere, tricicluri cu motor. Ei nu se ambitioneaza ca noi sa mearga cu masina pana in centru ca sa constate ca nu au unde opri. Miile de biciclete sau scutere parcate ocupa mult mai putin loc decat ar face-o doar cateva sute de masini si sunt o dovada ca italienii nu au doar un spirit liber, ci si unul pragmatic.



douasitreiroti05.jpg


La Florenta, daca vreti sa fotografiati scutere, nu trebuie cautat un loc anume, sau mai bine nu incercati sa va postati in dreptul monumentelor, pentru ca hoardele de turisti vi le vor acoperi. Scuterele fiind parcate peste tot, trebuie doar sa aveti rabdare si curiozitate sa descoperiti ceva interesant.
Strazi importante (si fotogenice) unde le puteti intalni in actiune sunt, de exemplu: Viale Giusseppe Poggi, de la Piazzale Michelangiolo spre raul Arno (splendida perspectiva asupra orasului, serpentine), Via Romana-Guicciardini, intre Ponte Vecchio si Palazzo Pitti, Via Cavour (dinspre Dom spre Basilica San Lorenzo).



douasitreiroti04.jpg


Cea mai buna tehnica de fotografiere a acestor obiective alergatoare este desigur panoramarea pe miscare, care estompeaza fundalul, iar cea mai buna ora este la lasarea inunericului. Timpii de expunere mai lungi amplifica efectul de miscare; cel mai bine este sa folositi un aparat reflex, iar noaptea, sa nu ezitati in a urca pana la 800-1600 Iso. Si, mai ales, stati cu aparatul pregatit si urechile ciulite ! Ei pandesc dupa colt !



Galeria de imagini





Camil Iamandescu
ianuarie, 2007
© Fotomagazin.ro

Bookmark and Share

Comentarii:

Gelu Lupas - 12 Jan 2007, ora 14:47
Foarte frumos articolul; si educativ. De exemplu nu stiam ca au inceput sa foloseasca ulei de rapita pentru amestec. Am fost si eu in Florenza cu ani in urma si imi amintesc perfect parcarile pline de scutere si motociclete de tot felul si multitudinea de vechicule pe doua roti care circulau pe strazi. Sunt prezente si in restul Italiei cam peste tot, insa parca tot la Florenza e 'capitala scuterelor'. Ei au insa o alta clima, care le permite sa circule pe doua roti mai mult decat noi. In rest sunt de acord cu mersul cu scuterul sau bicicleta in oras. La noi se merge cu Jeep-ul (si cred ca am spus destul cu asta)...

razvan ciacoi - 13 Jan 2007, ora 08:16
Salut Camil, gasesc, in sfirsit, si eu pe cineva cunoscut (sper ca-ti amintesti de mine, am fost colegi in Antena). Interesanta tema care ti-ai ales-o, iar comentariile sunt ...nu gasesc cuvintul exact, dar mi-au placut mult; ce sa mai zic de fotografii, excelente.bafta, sper sa ne mai auzim

Andrei Pandele - 13 Jan 2007, ora 15:20
Mie, epicentrul scuterelor mi s-a parut a fi in Napoli si in Sicilia http://www.fotomagazin.ro/weblogap/archives/2006/11/italience_pe_sc.html

zak stoianovici - 14 Jan 2007, ora 04:00
Frumos articol felicitari.....nu este numai italia am fost uimit in tunisia de multimea scuterelor, de asemeni am fost aproape de a incepe sa le urasc in trafic , marea de scutere se strecoara pe oriunde este un loc cit de mic si este nevoie de o mica clipire a semaforului si au "decolat" in fata tuturor masinilor....

rares florea - 16 Feb 2007, ora 23:13
frumoase vorbe, draga prieten. imi merg la suflet mai ales ca sunt proaspatul calaretz al unei vespa model aniversar.... (50 de ani au sarbatorit acum un pic) salutari camil si mi-ar face placere sa ne vedem la o bere. vechiul tau amic, rares florea

Mihai Voinescu - 23 Aug 2007, ora 23:38
Sincer nu am citit articolu dar cit cititi voi in locu meu ...eu ma uit pe un bulevard oarecare...si va povestesc ce vad.Anu 2007 masini de tot felu cam 120 de buc/min, trafic aglomerat, 1-2 persoane rar 4, fum euro 4-5-6,bani girla pe asfalt...La stirile din masinile lor...canicula...rupere de nori...uragane....Unde e armonia dintre om si natura, poate pe masa unui parlamentar sau prim ministru cu iz de motociclist infocat...Pe cind o LEGE CEAUSISTA circulatie cu zile fara sot sau cu sot sau mai nou ZERO TAXE, taxe vamale, impozite pentru VEHICULE ELECTRICE.Cu siguranta vom auzi atunci cind clopotu bate pentru cel care a murit intr-un stupid accident rutier...Pina atunci te duci si tu ca si mine.... la culcare...

Lasa un comentariu:

nume*:
Nu sunt permise decat mesaje cu continut relevant si in tema cu subiectul articolului.
NOTA: Campurile marcate cu * sunt obligatorii.

e-mail (nu va fi facut public)*:

website (fara http://):

comentariu*:

trimite


Aveti un articol interesant? Il asteptam pe adresa office@foto-magazin.ro. Redactia evalueaza articolele primite si premiaza cel mai bun articol publicat in luna precedenta cu suma de 50 RON.
Ultimele 5 subiecte din forum care au primit raspunsuri:

Zvonuri la
Panasonic »

   de Nikon
   acum 2 zile, la ora 21:55
Rumoare la Canon 2 »
   de Taxon
   acum 4 zile, la ora 12:39
Nuduri - Mircea
Marinescu »

   de Mircea Marine
   acum 7 zile, la ora 12:39
Vali Greceanu
Website »

   de Elvis_Romania
   acum 10 zile, la ora 14:25
Bancuri cu si
despre fotografi »

   de Avram
   acum 11 zile, la ora 13:57

Pana acum, cei 9631 de utilizatori au scris 127100 mesaje.

 

 


Site-ul include cookie-uri. Detalii aici

Politica de confidentialitate