Portofoliu

Cauta in Foto-Magazin:
 


Aparitii editoriale


Expunerea
[click]  

Compozitia
[click]  

Lumina si iluminarea
[click]  


O varza fotogenica
[click]  

Bill Jay Confesiuni
fotografice
[click]  

 

 

Interviu Glen Allison

Glen Allison este un tip straniu, citit, care cauta si chiar reuseste sa se exprime vizual intr-un fel extrem de personal si de surprinzator. L-am intilnit absolut intimplator, surfind pe web, in cautarea unor noi viziuni, si l-am rugat sa ne dea un interviu - pe care il putem citi aici, tradus in romaneste de domnul Ara Ghemighian. Va invit sa vedeti imaginile lui Glen la:
http://www.GlenAllison.com
http://www.JourneyFromKamakura.com
http://www.PenisGourds.com
si sa vedeti ce este dincolo de aceste imagini, citind aceasta interesanta introspectie in sufletul unui fotograf de exceptie.


Dinu Lazar - Cum te-ai decis sa devi fotograf profesionist?
Glen Allison - De la virsta de 12 ani am vrut sa devin arhitect. Mai tirziu, am absolvit Facultatea de Arhitectura la Berkeley, CA. In timpul studentiei, am practicat fotografia ca un hobby. Dupa absolvire, am lucrat ca proiectant pentru o firma cunoscuta de arhitectura in Los Angeles dupa care am inceput sa fac fotografii ale cladirilor proiectate de firma. Aveam un ochi bun pentru compozitie. Datorita faimei arhitectului respectiv, imagini ale lucrarilor lui erau frecvent publicate, si, in curind, una din imaginile mele a aparut pe coperta unei reviste de arhitectura din Germania.

DL - Care a fost momentul cind ai realizat ca ai devenit fotograf profesionist?
GA - Aparitia imaginii mele pe coperta revistei de arhitectura. Toate imaginile din revista erau facute de profesionisti, dar numai imaginea mea a fost pe coperta.

DL - In afara de a face bani din fotografie, care este diferenta intre un fotograf amator bun si un profesionist?
GA - Un amator bun si un profesionist bun au in comun un singur lucru: un ochi bun cind este momentul unei imagini iesite din comun. Singura diferenta este ca profesionistul s-a decis sa faca o cariera din pasiunea pentru fotografie.

DL - Cite aparate de fotografiat posezi?
GA - Doua aparate si sapte obiective, majoritatea zoom-uri. Toate incap intr-o geanta mica de umar.

DL - Iti developezi singur filmele?
GA - Niciodata. Pina la recenta explozie a fotografiei digitale, agentiile de stock cu care colaboram foloseau numai diapozitive. Expunerea pentru diapozitive este critica, si cum expui, tot asa va apare filmul dupa developare. Developarea filmelor diapozitive este monotona si presupune mult timp pierdut pentru a procesa ma multe sute de filme. In fiecare luna fotografiez in alta tara, si simt cateodata nevoia unei vieti personale.

DL - Cind esti departe de casa, iti procesezi filmele local, ori astepti sa ajungi acasa si dupa aceea le developezi?
GA - Depinde de timpul petrecut cu proiectul respectiv. In trecut, cind petreceam ani in jurul Lumii, procesam filmele local, facem editarea folosind o cutie de lumina, realizam unele fotografii folosind un laptop si o imprimanta portabila, apoi le trimitea prin FedEx la agentiile mele din America ori Europa. In prezent, multe agentii prefera trimiteri digitale. Pina de curind, aparatele de format 35mm nu produceau fisiere de marime suficienta, drept consecinta, multi fotografi foloseau inca film, apoi le scanau si editau pe calculator. Recent am cumparat un Canon 1Ds, care produce fisiere de 32Mb. Folosind editarea ulterioara pe calculator, redimensionez fisierele la dimensiunile necesare pentru agentii. In prezent fotografii pot sa foloseasca un computer pentru editarea imaginilor, fara sa fie nevoie sa scaneze filme. Din pacate, imaginile pe un laptop nu sint de aceiasi calitate ca cele de pe un monitor CRT pentru a produce corectii de culoare si densitate de inalta sensibilitate, dar se pot folosi si monitoare portabile LCD de mici dimensiuni.

DL - Fara sa dam nume, sau sa descriem unele situatii, ai avut ocazia sa fotografiezi un subiect care ulterior ar fi aparut intr-un mod nesatisfacator pentru el pt. ca imaginea sa fie publicata?
GA - Cind fotografiezi o serie de imagini, sigur unele sint mai bune si altele mai slabe. Cred ca eu as fi cel pus intr-o situatie delicata daca cineva ar vedea imaginile respective.

DL - Cum te hotarasti care imagini merita trimise la o agentie?
GA - Nu trimit imagini direct la reviste, ci doar la agentiile de stock care se ocupa de vinzari in locul meu.
Majoritatea agentiilor prezinta liste de fotografii necesare pentru fotografii colaboratori. Acest fapt este punctul de pornire pentru o serie de imagini care m-ar interesa. La inceput fotografiez subiectele cu importanta istorica sau turistica (Big Ben, Turnul Eiffel, Statuia Libertatii], care sint in general imaginile de baza care se vind cel mai bine. Dupa aceea imi aleg destinatii ca Borneo, Papua, Kazahstan, care ma intereseaza pe mine in primul rind chiar daca proiectul nu va fi la fel de lucrativ.

DL - La inceputul carierei, ai dorit sa devi fotograf de calatorii, dar ai devenit un fotograf de arhitectura. Apoi ai schimbat directia si ai devenit in sfirsit fotograf de calatorii. In afara de diferentele evidente, cit de diferite sint cele doua domenii?
GA - Am dobandit libertatea de miscare cind am inceput sa fac fotografie de calatorii. Este o mare diferenta intre cantitatea de echipament necesar in cele doua domenii. Ca fotograf de arhitectura aveam un microbuz plin de echipament scump, care trebuia sa-l car dupa mine la fiecare locatie. In plus, exista un art director ori grafician care organiza sedinta de fotografie, plus 3-4 asistenti. Acum car numai o geanta mica cu un blitz mic. In prezent nu mai fotografiez la comanda. In deceniul anterior insa am fotografiat mii de imagini de calatorie. In final, dupa unele probleme, am fost capabil sa cistig suficient din fotografie astfel incit acuma imi permit sa calatoresc unde doresc, cind doresc. Singurele imagini pe care le mai vind sint cele necesare pentru a-mi asigura partea financiara de suport, dar in rest fotografiez ce doresc. Dupa un timp inveti ce imagini sa fotografiezi care se vor vinde.

DL - Fotograful controleaza compozitia unei imagini. Abilitatea de a previzualiza o imagine este un dar natural, ori ceva care se poate invata pe parcurs?
GA - Intr-un fel se poate invata, daca cineva isi educa simtul creativ. Dar sint sigur ca mari fotografi au un talent inascut in a previzualiza un subiect deosebit inainte de a apasa pe buton. Aud multi amatori spunind ca "sper ca imaginea sa iasa". Suna ca si cum un chirurg ar spune: "sper ca operatia sa reuseasca". Crede-ma, am facut suficient de multe imagini slabe, dar acum - dupa o perioada de educatie - toate imaginile mele sint bune. Poate cineva a clipit cind am declansat, ori poate mai tirziu as fi facut o alta compozitie, dar in general cind fotografiez stiu cum o sa apara imaginile inainte de apasa pe declansator. Asta nu inseamna ca o variatie a imaginii in viitor nu ar putea fi mai interesanta. Am aruncat mii de imagini pe care nu le-as arata nimanui! Toti profesionistii fac acelasi lucru.

DL - Grey Matheson, eroul principal in romanului tau de dragoste "Intoarcerea din Kamakura" este un fotograf. Care duce la intrebarea: cit de autobiografic este acest personaj?
GA - Aproximativ 90% din scenele din primul capitol sint bazate pe evenimente reale. Restul este fictiune pentru a mari gradul de interes al romanului. Cititorul trebuie sa decida ce sa creada. In partea a doua, desi majoritatea evenimentelor sint reale, dinamica dialogului incepe sa ia o turnura aparte pentru a sprijini mai bine actiunea cartii, asa cum se desfasoara spre final. Sint unele evenimente fictive, dar nu prea departe de realitate.

DL - Profesiunea lui Grey impune multa actiune. De ce ar fi interesanta cartea si pentru un amator?
GA - Cartea va prezenta interes atit pentru un profesionist, cit si pentru un amator, sau un cititor de carti de calatorie, dar si pentru un cititor obisnuit. Pentru cei mai multi cititori, viata plina de evenimente a unui fotograf profesionist de calatorii, este probabil un subiect exotic, un fel de cariera de vis. Personajul principal are de luptat cu dragostea, cu visele implinite si pierdute, dar mai important, trebuie sa lupte pentru a le recapata in niste imprejurari dramatice. Faptul ca actiunea cartii il duce in locuri exotice, adauga la dramatismul cartii. Femeia extraordinara pe care o cunoaste in Asia de Sud-Est si care il conduce inapoi la dragoste, este un personaj interesant pt. oricine [mai ales ca aceasta parte a actiunii este reala]. Grey Matheson cistiga in final lupta cu greutatile cunoscute fiecaruia, face ca fiecare cititor sa se recunoasca in lupta permanenta pentru a se cunoaste pe sine insusi.

DL - Grey calatoreste in locuri exotice. In calatoriile tale in jurul Lumi, ai fost in aceleasi locuri?
GA - Desigur. Descrierile acelor locuri si greutatile pe care le-am intimpinat sint foarte vii in mintea mea. A fost foarte usor sa incorporez in carte aceste situatii prin care am trecut personal.

C O N T I N U A R E

 

Dinu Lazar, iulie 2003

Bookmark and Share

Comentarii:

dittadi beatrice - 01 Feb 2008, ora 17:11
ai niste poze super!!!

Florina Luca - 27 Dec 2008, ora 15:17
pozele sunt minumate...parca ireale cum se poate se iau legatura cu dvs?

Lasa un comentariu:

nume*:
Nu sunt permise decat mesaje cu continut relevant si in tema cu subiectul articolului.
NOTA: Campurile marcate cu * sunt obligatorii.

e-mail (nu va fi facut public)*:

website (fara http://):

comentariu*:

trimite


Aveti un articol interesant? Il asteptam pe adresa office@foto-magazin.ro. Redactia evalueaza articolele primite si premiaza cel mai bun articol publicat in luna precedenta cu suma de 50 RON.
Ultimele 5 subiecte din forum care au primit raspunsuri:

Montura Fuji X »
   de montecarlo
   azi, la ora 17:12
Rumoare la Pentax »
   de Nikon
   acum 2 zile, la ora 13:57
stie cineva un
program gratis de
recuperat
informatii »

   de csr
   acum 3 zile, la ora 09:03
Nuduri - Mircea
Marinescu »

   de Mircea Marine
   acum 5 zile, la ora 13:35
Obiective pentru
Sony / Minolta »

   de Dorian
   acum 7 zile, la ora 11:20

Pana acum, cei 9631 de utilizatori au scris 127085 mesaje.

 

 


Site-ul include cookie-uri. Detalii aici

Politica de confidentialitate