Tutorial

Cauta in Foto-Magazin:
 


Aparitii editoriale


Expunerea
[click]  

Compozitia
[click]  

Lumina si iluminarea
[click]  


O varza fotogenica
[click]  

Bill Jay Confesiuni
fotografice
[click]  

 

 

Camera foto digitala bridge sau D-SLR?

Dupa cativa ani de la aparitia camerelor foto digitale comerciale, au aparut si modele care combinau un corp SLR cu un senzor mare, in format 24 x 36 mm. Pretul acestora a fost la inceput foarte mare, practic inaccesibil fotografilor amatori. Acestia isi permiteau sa achizitioneze camere foto digitale cu senzori mai mici si cu obiective neinterschimbabile. Dar ambele clase de camere foto au evoluat. Camerele foto digitale SLR (D-SLR) au scazut ca pret, un moment de cotitura reprezentind lansarea modelului Canon EOS 300D, primul model cu pret sub 1.000 USD si care a facut accesibil publicului larg acest model de camera.


Canon_EOS_300D.jpg


Canon EOS 300D, primul model D-SLR popular, lansat in 20 august 2003;
senzorul si oglinda, mai mici decat la formatul 135 a permis lansarea
unei serii noi de obiective: EF-S (scos din productie).


Dar si modelele cu senzori mai mici au evoluat! Au fost aduse mereu perfectionari ale obiectivelor, al caror interval de zoom s-a amplificat permanent, senzorii au fost perfectionati si au fost inglobate noi tehnologii de fabricatie si chiar noi principii de functionare, cu ar fi BSI (Back Side Illumination), au fost proiectate procesoare tot mai puternice, care realizau mai rapid masuratorile automate si prelucrarile imaginilor, etc. Ultimii ani au fost marcati de doua tendinte: cresterea numarului de megapixeli inghesuiti pe sensor si amplificarea intervalului zoomului. Aceste cresteri determina, insa, si unele dezavantaje. Cresterea numarului de pixeli pe aceeasi suprafata implica o scadere a suprafetei utile a fiecarui fotosit, cu reducerea calitatii imaginii, cu atat mai accentuata, cu cat subiectul fotografiat este mai slab iluminat.
Pe de alta parte, aplicarea rezultatelor cercetarilor de optica si a tehnologiilor de realizare de sticle cu calitati optice superioare, introducerea lentilelor asferice, motorizare ultrasonica si stabilizarea in obiectiv au permis realizarea de obiective zoom cu intervale focale tot mai mari, cu calitati tot mai bune dar cu mentinerea costurilor de productie (si a pretului la raft) la valori acceptabile. Au putut fi lansate astfel camere foto digitale cu obiective zoom 10x, 12x, 20x, 24x, 30x (Fujifilm FinePix HS10), 36x (Nikon P500). De cativa ani buni exista pe piata camere foto digitale cu zoom amplu, cu numar suficient de mare de megapixeli, cu vizor electronic cu vizare prin obiectiv si cu numeroase functii si controale, ce pot satiface multe dintre cele mai speciale nevoi. Situindu-se, constructiv si ca preformante, intre camerele foto compacte si intre D-SLR, aceste camere sunt cunoscute mai frecvent sub denumirea de "bridge".


Canon_SX_30IS.jpg


Canon SX 30IS, zoom optic 35x (echivalent 135: 24 - 840 mm),
stabilizat si motorizat ultrasonic, senzor de 14 MPx si
ecran LCD mobil in doua axe.


Multi utilizatori, dupa ce s-au initiat in fotografie utilizind o camera compacta, constientizeaza limitele acestor modele si doresc sa faca un pas mai departe; in aceasta etapa apare dilema: ce sa cumpar, Bridge sau D-SLR? Un bridge este mai mic, mai usor, si este mai ieftin decat un D-SLR. Dar, oare, sunt acestea principalele criterii in determinarea aleregii modelului viitoarei noastre camere foto?


Asa cum aminteam mai sus, un D-SLR are un senzor mare, de 15 ori sau chiar inca si mai mare, decat senzorul unui model bridge. La acelasi numar de pixeli, un fotosit de pe senzorul D-SLR este tot de 15 ori mai mare si, deci, poate captura de 15 ori mai multi fotoni intr-o unitate de timp si in conditii de iluminare identice. Semnalul util ar fi, la fel, mai mare, deci imaginea obtinuta, mai buna.
In achimb, corpul unui bridge este mai mic, mai usor, si deci mai comod de purtat. Astfel va fi mult mai probabil sa avem asupra noastra camera foto, atunci cand se iveste o ocazie buna de fotografiat. Corpul mic insa, duce la unele dificultati in priza camerei si nu permite plasarea a suficiente butoane pentru apelarea rapida a unor comenzi si setari; pentru a ajusta un anumit parametru, deseori este nevoie de a naviga prin meniuri, procedura complicata si consumatoare de timp.


Nikon_D3s.jpg


Nikon D3s, senzor in format 24 x 36 mm,
ISO 200 - 102.400, 51 puncte de focalizare, evaluarea expunerii prin
3D Color Matrix Metering II, doua sloturi pentru carduri CF.


Avantajele utilizarii unui D-SLR
1. Calitatea mai buna a imaginii - avind un senzor mai mare, un fotosit are suprafata mai mare, calitatea imaginii este net mai buna. De asemenea, fotositurile mari produc o imagine de calitate buna chiar si la sensibilitati ISO mari.
2. Toate modelele D-SLR, chiar si cele mai ieftine, pot salva imaginile in format RAW, ptermitind fotografului sa efectueze ulterior prelucrari ample asupra imaginii.
3. Autofocalizare rapida si precisa, autoexpunere precisa; ambele masuratori pot fi inalt parametrizate de fotograf.
4. Adaptabilitate mare la nevoi speciale - capacitatea de a schimba obiectivul, ofera ocazia de a putea monta si utiliza cel mai bun obiectiv pentru un anumit gen fotografic: obiective normale pentru fotografia curenta, superangulare pentru fotografie de strada sau peisaj, obiective macro pentru macrofotografie, teleobiective pentru viata salbatica, etc. Atat Canon cat si Nikon, principalii jucatori pe piata D-SLR produc, fiecare, peste 50 tipuri de obiective pentru modelele lor.
5. Gama ampla de accesorii - tintind in special fotografii profesionisti, producatorii de camere D-SLR produc o larga gama de accesorii cum ar fi blitzuri, filtre, inele intermediare, gripuri, telecomenzi, etc.
6. Vizorul optic luminos TTL - permite incadrarea cu precizie a subiectului si observarea facila a planului de punere la punct si campului de profunzime.
7. Interval ISO larg si utilizabil, gratie fotositurilor mari.
8. Control manual complet, cu numeroase butoane dedicate apelarii rapide a unor setari si capacitatea modificarii directe si rapide a setarilor camerei.
9. Camerele foto D-SLR isi conserva mai bine valoarea de piata, datorita ritmului mai lent de aparitie pe piata de noi modele.
10. Obiectivele pot fi folosite si pe alte corpuri de camere (desigur, realizate de acelasi producator), asa incat un upgrade este mai simplu. De asemenea, obiectivele isi pastreaza foarte bine valoarea de piata.
12. Obiectivele luminoase si cu distanta focala relativ mare ofera un camp de profunzime uneori foarte ingust. Fotograful pastreaza totusi posibilitatea de a creste campul de profunzime prin folosirea unei diafragme mai inchisa.
13. Difractia luminii, aberatie optica inevitabila, este mai redusa la obiectivele D-SLR in comparatie cu obiectivele bridge, la aceiasi indici de diafragma.


Dezavantajele utilizarii unui D-SLR
1. Pretul ridicat - un corp D-SLR costa cel putin cat o camera foto digitala bridge, care dispune si de obiectiv. Pentru a achizitiona si obiective, este nevoie de sume suplimentare, uneori considerabile.
2. Dimensiuni si greutate - corpul singur are o greutate in jur de 1 kg; fiecare obiectiv are de la o jumatate de kilogram in sus, teleobiectivele puternice avand mai multe kilograme. Dimensiunile sunt direct proportionale cu greutatea. Pentru o trusa foto cat de cat acoperitoare, se aduna 6 - 7 kg. si care necesita un rucsac de capacitate cel putin medie.
3. Intretinerea aparaturii - schimbarea obiectivelor se asociaza inevitabil cu riscul de a introduce praf in camera oglinzii, care poate ajunge pe senzor, si lasa zone patate pe imagine. Seriozitatea problemei este demonstrata, printre altele, si de faptul ca majoritatea producatorilor au implementat diferite tehnologii antipraf, cum ar fi un generator de oscilatii ultrasonice care "scutura" praful de pe suprafata activa electrostatica a senzorului. Aceste tehnologii nu rezolva problema ci doar amana o necesara vizita la service, sau pentru cei curajosi, o curatare mecanica a senzorului prin mijloace casnice.
4. Atrage atentia! Prin volumul mare al corpului si al obiectivului atasat, este foarte greu sa fotografiezi incognito. Eventualele subiecte umane intra in alterta si atmosfera spontana dispare. Ridicarea oglinzii si defilarea perdelelor obturatorului produc zgomote, mai mult sau mai putin intense, de asemenea, sesizate de oamenii din jur, pot duce uneori la reactii de admonestare a fotografului indiscret. In fine, un echipament fotografic mai voluminos atrage atentia hotilor!
5. Complexitate - numeroasele butoane si controale pot intimida la inceput pe unii fotografi. Pentru a veni in sprijinul acestora, producatorii au prevazut moduri automat si semiautomate.
6. Absenta unor functii "dragute" prezente pe modelele mai ieftine, cum ar fi functia Live View, ecran LCD rabatabil sau filmare; dar modelele recente D-SLR recupereaza rapid in acest sector, realizind, de exemplu videoclipuri la rezolutie Full HD cu sunet stereo, de o inalta calitate.


NikonCoolpix_P500.jpg


Nikon Coolpix P500, cu obiectiv zoom 36x
(echivalent 135: 22,5 - 810 mm), cu senzor CMOS BSI de 12 MPx stabilizat,
cu ecran LCD mobil pe o axa de libertate.


Avantajele utilizarii modelui bridge
1. Modelele actuale de camere foto digitale bridge sunt suficient de mici pentru a intra intr-un buzunar (e drept, nu de la camasa!). De asemenea, sunt usoare si pot insoti fotograful, adapostite in rucsac sau in geanta, fara a necesita eforturi fizice.
2. Deoarece nu au oglinda si nici obturator mecanic, declansarea este silentioasa; multe modele dispun de inel pentru zoom, complet silentios, asa incat fotograful poate face mai multe cadre fara sa fie sesizat de persoanele din jur.
3. Camera poate lucra in modul auto sau pot fi rapid selectionate scene presetate, in functie de dorintele fotografului; acestea ajusteaza automat mai multi parametrii de expunere, scutind fotograful de efortul de a defila prin numeroase meniuri si a modifica pe ici, pe colo, cate ceva, lasandu-i acestuia timp sa se concentreze asupra incadrarii si alegerii momentului optim pentru declansare.
4. Camerele foto digitale bridge dispun de vizor, in care, pe langa imagine, pot fi afisati, optional, o serie de parametrii de expunere, histograma, scena presetata, numarul estimat de cadre libere pe card, etc.
5. Marea majoritate a camerelor foto digitale bridge, pe langa vizor, permit incadrarea pe ecanul LCD principal in modul Live view, la multe modele acesta putind fi basculat si rotit. Astfel, fotograful poate fotografia practic din orice pozitie fara prea multe contorsionari, de la firul ierbii, dintr-o parte, de deasupra capului sau chiar autoportret.
6. Pretul abordabil - chiar si cele mai scumpe modele bridge nu depasesc pretul unor corpuri D-SLR. Dar, in acest pret, aveti o camera foto digitala completa, cu un obiectiv superzoom, deseori stabilizat.
7. Versatilitate intr-o singura camera - cu un obiectiv a carui distanta focala merge de la superangular pana la super-teleobiectiv, cu posibilitatea de a focaliza pana la distante foarte apropiate, deseori doar la 1 cm in fata lentilei frontale, cu blitz incorporat suficient de puternic pentru interioare, dar si cu patina pentru blitz extern, o camera foto digitala bridge acopera majoritatea nevoilor fotografice ale unui fotograf avansat. Pentru nevoi speciale, exista o serie de accesorii, precum filtre, lentile aditionale, telecomenzi, blitzuri externe, etc.


Fujifilm_Finepix_HS20EXR.jpg


Fujifilm Finepix HS20EXR, obiectiv zoom 30x (echivalent 135: 24 - 720 mm),
cu senzor EXR CMOS BSI de 16 MPx, stabilizat, ISO pana la 12.800,
filmare Full HD cu sunet stereo.


Dezavantajele utilizarii unui model bridge
1. Calitatea imaginii este buna, dar nu excelenta. Senzorii mai mici, cu fotosituri cu suprafata mai mica, sunt responsabili de aceasta lipsa de performanta. Calitatea nesatisfacatoare este evidenta daca se doresc printuri mari sau cand se fotografiaza in conditii dificile de iluminare. Totusi, in contitii de iluminare bune, imaginile obtinute permit obtinerea de printuri in format A4, de calitate foarte buna, aproape identica cu cele realizate de D-SLR-uri.
2. Deoarece corectarea aberatiilor optice este mult mai dificila la focala scurta decat la focala lunga, obiectivele zoom au distanta minima focala in jur de 24 - 28 mm (echivalent 135), ceea ce este, deseori, insuficient.
3. Interval ISO mai redus - datorita dimensiunilor mai mici ale fotositurilor si riscului de a obtine fotografii zgomotoase - conduce producatorii sa limiteze intervalul ISO.
4. Autofocalizarea se realizeaza cu ajutorul unor tehnologii mai simple si mai ieftine, deci mai greu, consumind cateva zecimi de secunda bune. In conditii dificile de iluminare sau la focala maxima, autofocalizarea poate depasi o secunda, iar momentul optim de declansare poate fi ratat.
5. Vizorul este intunecos, incomparabil cu vizorul reflex al D-SLR-urilor iar imaginea afisata apare granulata. Determinarea cu precizie a campului de profunzime este iluzorie. Subiectele in miscare rapida sunt afisate sacadat, facind dificila incadrarea corecta.
6. Desi multe obiective sunt prezentate (uneori chiar etichetate) in distanta focala echivalent 135 mm (full format), distanta lor focala reala este mult mai mica (de sase ori sau si mai mica decat distanta focala echivalenta pe formatul 135); la aceste distante focale diametrul irisului este si el, proportional mai redus, ceea ce realizeaza o profunzime de camp foarte mare; la distanta focala maxima, luminozitatea este relativ mica, 5,6 sau chiar mai mica, asa incat nici macar acici profunzimea de camp nu este suficient de ingusta.
7. Dimensiunile mai reduse ale corpului nu permit amplasarea de prea multe butoane cu functii dedicate; pentru utilizarea unei anumite setari uneori este nevoie de a defila prin mai multe meniuri; pe de alta parte, butoanele existente sunt mici si deci mai anevoios de actionat.
8. Utilizarea ecranului LCD ridica unele probleme de vizibilitate cand se fotografiaza in exterior, in plin soare.


Canon_EOS_1D_mark_IV.jpg


Canon EOS 1D Mark IV, senzor CMOS in format APS-H (27,9 x 18,6 mm, 1,3x), 16,1 MPx, focalizare pe 45 puncte, cadenta de fotografie de 10 cadre / sec, ISO pana la 102.500, filmare Full HD, priza pentru microfon extern stereo, sloturi pentru carduri CF si SD


Asadar, un D-SLR: fotografii de foarte buna calitate, reactivitate mare, practic instantanee, comportament bun la ISO ridicat, gama foarte larga de obiective si accesorii, dar: greutate mare, volum mare, pret mare.
In schimb, un bridge: e mai mic, mai usor, mai portabil, mai comod de folosit, nu trebuie schimbat obiectivul, dar: imagine de calitate mai redusa, reactivitate mai slaba, zgomot deranjant la ISO mai ridicat.


Ce alegem dintre cele doua modele?
Nu exista un raspuns general, valabil pentru toti utilizatorii. In functie de subiectele fotografice preferate de fiecare si de necesitatile tehnice implicate, contabilizam avantajele si dezavantajele fiecarui model si ne putem orienta catre unul sau altul dintre sisteme.

 



Articol realizat cu ajutorul FotoHobby


Fotohobby_logo.jpg

 


© Florin Angelescu
aprilie, 2011
Foto-Magazin.ro

 


Bookmark and Share

Comentarii:

Andrei Pandele - 24 Apr 2011, ora 12:43
O tentativa de raspuns ar fi : In vacante cu oportunitati de teleobiective, mai bine ne luam un bridge cu zoom mare, mai comod, mai usor si mai accesibil. Cine isi doreste printuri peste A3 si vrea calitate controlata, nu are incotro. Ia un Dslr. Cine vrea in buzunar un aparat accesibil de folosit in multe situatii, sa le evite pe ambele.

Renato A - 24 Apr 2011, ora 15:48
Nici unul, viitorul e mirrorless ! Un sfert din camerele vandute in 2010 au fost mirrorless, spune asta ceva ?

Marian Gadea - 24 Apr 2011, ora 17:32
D.le Renato, de unde aveti aceasta informatie? Conform IDC Japan, Olympus a detinut 6% din piata tuturor camerelor foto digitale vandute in 2010; dar Olympus a produs diferite modele de camere foto digitale, sa zicem ca jumatate au fost "mirrorless". Pe de alta parte, spre sfarsitul anului trecut, Olympus a anuntat ca detine 70% din piata camerelor "mirrorless", si a oferit promotii. Daca inmultim cele doua procente, obtinem, in cel mai bun caz, 5%, necum 25%!

Renato A - 24 Apr 2011, ora 23:31
Mirrorless nu inseamna doar Oly-Pana. Daca luam numai UK, unde Nikon a fost trecut pe locul 3 de catre Sony numai din vanzari de NEX-uri...

cosmin m - 25 Apr 2011, ora 01:41
poate e de viitor daca, rezolva ramanerile in urma fata de d-SLR-uri si mai ales daca vor fi FF/35mm :-D nimic nu se compara la calitate (si versatiliate) cu asa ceva, zic eu. Leica a reusit (nu-i tocmai cel mai relevant exemplu), da' se poate si senzor mare in 'corp' mic.

Gelu Lupas - 25 Apr 2011, ora 08:41
Mi se pare si mie mare cifra. Un sfert unde? In Japonia?

Marian Gadea - 25 Apr 2011, ora 09:17
Amateur Photographer arata (http://www.amateurphotographer.co.uk/news/canon_and_nikon_lose_ground_as_camera_wars_hot_up_news_305118.html) ca in decembrie 2010) Sony a detinut 25% din piata de camere foto cu obiective interschimbabile din Marea Britanie. Ca sa va parafrazez: camere foto cu obiective interschimbabile nu inseamna doar "mirrorless". Iar Marea Britanie nu inseamna lumea intreaga...

Renato A - 25 Apr 2011, ora 19:49
Da, a fost o preluare gresita de catre alt site a acelei stiri, m-a indus in eroare si pe mine. Dar tot cred ca viitorul e mirrorless :) In momentul de fata nu mai vad nici un argument de a lua un bridge cu senzor mic, fata de a lua un sistem compact. Poate numai cei pentru care zoomul cu multi icsi este criteriul de baza. Ambele sunt de aceasi marime, greutate si clasa de preturi.

Fotograf Dan - 27 Apr 2011, ora 13:32
In momentul in care definitia vizorului electronic va fi satisfacatoare, aparatele mirrorless vor avea un cuvant de spus. Avantajele sunt multiple: dimensiuni mai mici, mai multe informatii disponibile in vizor, autofocus mai bun pe lifeview si filmare...

Marian Negera - 27 Apr 2011, ora 14:13
Oricât ar fi de performante vizoarele electronice de la aparatele "bridge" sau "mirrorless", nu le vor egala pe cele ale DSLR-urilor, care arată imaginea în timp real. Să fotografiezi un copil sau un animal în mișcare folosind un vizor electronic e o chestiune de noroc, pentru că ceea ce se vede în vizor e "istorie". Întârzierea pe care o presupune captarea și afișarea imaginii în vizor, oricât ar fi de mică, nu poate fi eliminată. Asta este, pentru mine, diferența esențială în folosirea uneia sau alteia dintre variante.

Fotograf Dan - 27 Apr 2011, ora 15:52
Cred ca este mult mai usor de redus lag-ul vizorului optic decat shutter lag-ul (cele doua se compenseaza si ramanem cam in aceeasi situatie). Cred ca aparatele mirrorless vor putea reuni avantajele slr si rangefinder (fara dezavantajele celor din urma).

Marian Gadea - 28 Apr 2011, ora 08:18
In opinia mea, problema cea mai deranjanta este intarzierea la declansare, in principal produsa de autofocalizarea lenta (detectia contrastului), in comparatie cu metoda mai rapida la D-SLR (detectia contrastului de faza). Nu vad cum se va putea imbunatati viteza autofocalizarii, daca s-a renuntat deja la oglinzi.

Gelu Lupas - 01 May 2011, ora 10:25
Ba mai exista un argument, insa nu pentru bridge ci pentru compacte gen Canon S95, Panasonic LX5, etc. Marimea. Intarzierea la declansare a fost in mare rezolvata. E suficient de scurta ca sa nu mai fie o problema. Autofocalizarea cu detectie de contrast a devenit si ea foarte decenta la aceste aparate. Cred ca imbunatatirile la declansare si autofocalizare se datoreaza in primul rand procesoarelor mai rapide.

Barbu A - 06 May 2011, ora 21:07
Dilema "bridge sau dslr" seamana izbitor cu "Steaua sau Dinamo". Mereu se vor gasi adepti si pentru una si pentru cealalta, motiv pentru discutii interminabile :)

Mihai Ionescu - 16 May 2011, ora 14:23
Mirrorless - ce pretentios suna ! Daca ne gandim putin, si camerele "bridge" sunt, in esenta, tot ... "mirrorless". Dar asa-i cand invatam cuvinte noi si vrem sa afle tot cartierul... A bon entendur salut !

Cornel Vasile - 13 Aug 2011, ora 13:50
Cred ca un lucru important care nu a fost mentionat de nimeni este timpul care trebuie alocat pentru a invata sa faci poze bune cu un DSLR fata de un bridge. Deasemenea cred ca in viitor aparatele bridge vor primi un sensor mai mare probabil la fel cu cel al DSLR-urilor. In acel moment nu va mai avea sens sa cumperi un DSLR calitatea la bridge fiind la fel dar mult mai flexibil. Daca doriti sa obtineti la un DSLR un zoom optic sa zicem de 30 ca cel al Fuji HS20 o sa constatati ca obiectivul are aproape 0,5 metri si greutate pe masura. Sigur nu va va fi usor sa-l purtati cu dvs. oriunde va duceti. Dupa mine in acest moment aparatele foto rangefinder dau calitate mai buna a fotografiilor decat chir DSLR-urile si chiar poti sa lucrezi cu adevarta in mod manual. Diafragma la aceste aparate este manuala la fel cu cea a aparatelor foto clasice sensorul mare, calitate excelenta. Dezavantajul principal este pretul care este mai mare chiar decat la DSLR.

Radu Catalin - 13 Aug 2011, ora 14:22
Despre Fuji S-200EXR ce spuneti ? E un bridge, dar nu e mic :). Mie mi se pare cea mai buna alegere...

Sorin Andrei - 31 Aug 2011, ora 13:41
Salut. In aceasta discutie ma incadrez la sectiunea " bridge" din varii motive ( experienta, mobilitate, bani de investit etc. ). Am decis dupa lungi cercetari sa'mi achizitionez un SONY dsc HX100V. M'ar interesa si alte pareri ale proprietarilor de "bridge" ( poate imi schimb parerea ... ).

Mihai Ionescu - 11 Sep 2011, ora 20:06
Pacat ca analiza nu este mai profunda si ca se limiteaza la aspecte cantitative si gaddgetarie. Diferenta esentiala dintre camerele bridge si DSLR-uri este la nivelul senorului. Mai exact, senzorii relativ mici ai camerelor bridge impun focale proportional mai mici cu profunzimi de camp proportional mai mari. De aici aspectul diferit al fotografiilor rezultate si dificultatea de a controla profunzimea de camp, caracteristica esentiala a fotografiei stil Leica. Motiv pentru care nici fabricantii nu sufla nici un cuvintel....Nici DSLR-urile cu senzori APS-C crop sau "four thirds" nu sunt decat compromisuri dar macar unele mai acceptabile. A bon entendeur, salut !

Dan G - 28 Dec 2011, ora 21:34
fuji hs20 sau nikon p500?

andrei george - 05 Jan 2012, ora 04:09
Salut,aceiasi dilema o am si eu fuji hs20 sau nikon p500 ?Mentionez ca ma intereseaza mai mult calitatea foto decat video si stiu ca nu pot avea pretentii de calitatea DSLR,dar care crede-ti ca face poze mai bune?

gabriel Petrea - 30 Apr 2013, ora 21:27
Eu nu sunt profi si nici nu cunosc prea multe legat de aparatele foto de ultima generatie. Cativa ani buni mi-am dedicat viata altor pasiuni, iar cand am lasat aparatul foto deoparte aveam unul cu film. De atunci lucrurile au evoluat. Am mers sa-mi iau unul si m-am intors plin de intrebari. D-SLR sau BRIDGE? habar nu am. As vrea totusi un aparat cat de cat profi dar asta nu inseamna ca o sa fac performanta cu el. Cred ca bridge ar fi ideal. Oricum, tutorialul este senzational de explicit si mi-a lamurit multe din intrebari.

Andrei Vasilescu - 30 Apr 2013, ora 22:02
Domnule Mihai Ionescu, pacat ca nu ati citit articolul... Poate revedeti sectiunea: "Avantajele utilizarii unui D-SLR"?

bwp0bkrj8p5 - 26 Dec 2013, ora 23:13
http://impactcoatings.se/newblance2014.html だから、彼らが正式な形で共演するということはほとんどなかった。2011綛・・・22・ャ ・26罩潟・・・・・・ャ・・ ・・泣・・・・・惹・ユ・・撮茵・・・・鞘・紊・・・・ョ・・・・障・・・・絋・紲4・倶・・・・・肴;・・この時期って2、3日違うだけで、エコーでの見え方が全然違ってくるから、育ちが早い方だと安心できるけどゆっくりだと心配になっちゃうよね次の診察では元気な心拍を確認できて、ポラリスさんが安心できるよう心から祈ってます!親戚のお姉さん・羽月希が上がって来て、童貞相手にSEXレッスン。しかし、横に洗濯カゴがあり、携帯のカメラモードのライトをつけて、上から一つ一つ衣類を取り出すと、ブラとパンティーがセット出てきた。お受け取り下さいませ。多分、この原則を多くの人が忘れている。「いえ、そんなことはありません。個人的にはこの設定が好き)⑥ツールをクリック。映画レビュー:北のカナリアたち 平均評価 3.3 (全23件) 自然と人を活写する確かな映像 STORYや人物展開は別として、厳しくかつ優しい北海道の自然が活写されている。http://impactcoatings.se/newblance2014.html

Nairda Darian - 02 Jun 2016, ora 21:44
Cel mai concret ar fi o comparatie directa a unor fotografii facute in aceleasi conditii(iluminare, miscare)cu cele doua tipuri de aparate.

Lasa un comentariu:

nume*:
Nu sunt permise decat mesaje cu continut relevant si in tema cu subiectul articolului.
NOTA: Campurile marcate cu * sunt obligatorii.

e-mail (nu va fi facut public)*:

website (fara http://):

comentariu*:

trimite


Aveti un articol interesant? Il asteptam pe adresa office@foto-magazin.ro. Redactia evalueaza articolele primite si premiaza cel mai bun articol publicat in luna precedenta cu suma de 50 RON.
Ultimele 5 subiecte din forum care au primit raspunsuri:

Zvonuri despre
obiective »

   de Nikon
   acum 3 zile, la ora 14:14
Rumoare la Canon 2 »
   de Dorian
   acum 8 zile, la ora 19:34
Rumoare la Nikon »
   de Nikon
   acum 9 zile, la ora 07:24
Bancuri fara
fotografi »

   de Dorian
   acum 10 zile, la ora 18:37
Pagini interesante
pentru fotografi »

   de csr
   acum 10 zile, la ora 13:33

Pana acum, cei 9631 de utilizatori au scris 127146 mesaje.

 

 


Site-ul include cookie-uri. Detalii aici

Politica de confidentialitate