Tutorial

Cauta in Foto-Magazin:
 


Aparitii editoriale


Expunerea
[click]  

Compozitia
[click]  

Lumina si iluminarea
[click]  


O varza fotogenica
[click]  

Bill Jay Confesiuni
fotografice
[click]  

 

 

Corectarea redarii culorii pielii umane in Photoshop

Una dintre cele mai dificile, dar totodata importante ajustari in Adobe Photoshop, este redarea corecta a nuantei pielii. Daca in fotografiile dvs apar persoane, privitorul va zabovi, mai devreme sau mai tarziu si asupra acestora, si va remarca orice nuanta ne-naturala sau neobisnuita.


1. Cum determinam ponderea culorilor?
Pentru a determina ponderea culorilor intr-o fotografie, Photoshpo peremite afizarea panelului INFO, care afiseaza in doua coloane proprietatile culorlor: in stanga sunt afisate valorile in sistemul RGB, iar in coloana dreapta, valorile in sistemul CMYK (Cian, Magenta, Yellow, blacK).


culoarea_pielii_01.jpg


Valorile afisate sunt cele corespunzatoare zonei recoltate cu pipeta. Pentru a obtine valori medii, suprafata de masurare a pipetei trebuie sa fie mai mare, de exemplu de 5 x 5 pixeli, si sa includa, obligatoriu, toate straturile fotografiei.


culoarea_pielii_02.jpg


2. Care sunt valorile uzuale?
De regula, in culoarea pielii caucazienilor, galbenul si magenta au valori egale sau galbenul putin mai mare decat magenta. In schimb, galbenul si magenta au valori aproape egale la persoanele foarte blonde.


culoarea_pielii_09.jpg


culoarea_pielii_10.jpg


Cianul se situeaza in jur a 25% din valoarea magenta. Valori usor mai mari de cian sunt intalnite la persoanele bronzate.


3. Cum compensam erorile de redare?
In imaginea de mai jos, am masurat ponderea culorilor in zonele luminoase ale mainilor.


culoarea_pielii_03.jpg


Deoarece valorile afisate sunt mai mari decat cele recomandate, am analizat histograma imaginii si am observat lipsa detaliilor in lumini (usoara subexpunere).


culoarea_pielii_04.jpg


Desigur, prima prelucrare asupra imaginii a compensat aceasta problema.


Dupa compensarea expunerii, analizam din nou ponderea culorilor in lumini, tonuri mijlocii si in umbre, la nivelul pielii. Notam valorile inregistrate si le comparam cu cele recomandate, prezentate in tabele.


In lumini, valorile pentru magenta si cian au fost cele recomandate, in schimb, in galben erau mai mari cu circa 6%.


Pentru corectarea valorii excesive de galben, recurgem la instrumentrul Color Balance, ce poate fi accesata pe calea Image ->Adjustments -> Color Balance (sau cu tastele rapide Ctrl+B).


culoarea_pielii_06.jpg


Se deschide o fereastra de ajustare separata a culorilor cian, magenta si galben. Inainte de a incepe orice modificare, este bine sa bifam casuta Preview, pentru a vedea imediat rezultatul modificarilor.


culoarea_pielii_07.jpg


Efectuam modificarile constatate la masuratorile anterioare, separat, in lumini, in tonuri mijlocii si in umbre, observind cu atentie rezultatele.


culoarea_pielii_05.jpg

Erori in redarea culorilor masurate in umbre


Dupa modificarile necesare, analizam din nou ponderea culorilor in lumini, tonuri mijlocii si in lumini, facand, eventual, noi ajustari. Mentionam ca bunul simt predomina asupra unei matrice de numere. Daca monitorul dvs. este corect etalonat, impresia vizuala poate "scuza" unele "erori" de reprezentare.


culoarea_pielii_08.gif

Nota: In cadrul de mai sus este afisata, alternativ, imaginea de
pornire (1) si cea finala (2). Datorita limitarilor impuse de formatul
de fisier GIF, modificarile pot sa nu fie evidente de la prima vedere.

 


Alte tutoriale Adobe Photoshop - >



© Florin Angelescu
iulie, 2012
Foto-Magazin.ro

 

Bookmark and Share

Comentarii:

Lucian Cojocaru - 05 Jul 2012, ora 11:11
In mare articolul/tutorial este bun, insa exemplul este neconvingator. Mica diferenta de culoare, datorata in general temperaturii de culoare a luminii existente - poate chiar naturale, nu este de natura sa prezinte o problema de editare. Ba chiar din contra, de data asta potrivit si recomandari date de utilizare a bunului simt, dupa corectia expunerii - si ea vaga dar totusi bine venita, varianta initiala de culoare, arata mult mai bine. Pt. oameni, o balansare spre culori calde d.p.d.v. plastic, este in general mult mai potrivita, cel putin pt. reprezentari normale. (nu pt. compozitii urmarite, cautate si justificate corect pe gama rece). Dominanta usor spre galben, repet - usor nu mult, reda si o atmosfera calda, potrivita naturii umane, dar reda si o imagine mai vesela, mai vie, mai luminoasa, si mai atractiva. Repet a doua oara, totul are o masura. Oamenii nu trebuie sa para bolnavi de hepatita, dar nici morti. Redarea aceasta cu atmosfera calda, potrivita pt. oameni, este motivul pt. care, pt. astfel de suiecte, prefer la color atat filme Kodak Gold 200, cat si diapozitive Kodak E200. Fuji ofera granulatie mai fina si latitudine mai mare de expunere, insa este mai potrivit pt. gama rece intentionata si justificata. La camerele digitale, libertatea este mult mai mare, si dupa cum am afirmat la inceput, tutorialul acesta simplu si bun, poate fi de ajutor, insa exemplul este neconvingator.

Lasa un comentariu:

nume*:
Nu sunt permise decat mesaje cu continut relevant si in tema cu subiectul articolului.
NOTA: Campurile marcate cu * sunt obligatorii.

e-mail (nu va fi facut public)*:

website (fara http://):

comentariu*:

trimite


Aveti un articol interesant? Il asteptam pe adresa office@foto-magazin.ro. Redactia evalueaza articolele primite si premiaza cel mai bun articol publicat in luna precedenta cu suma de 50 RON.
Ultimele 5 subiecte din forum care au primit raspunsuri:

Rumoare la Nikon »
   de Nikon
   ieri, la ora 22:22
Bancuri cu si
despre fotografi »

   de Ancuta
   acum 3 zile, la ora 21:30
Pagini interesante
pentru fotografi »

   de Avram
   acum 4 zile, la ora 17:33
Rumoare la Canon 2 »
   de Dorian
   acum 5 zile, la ora 09:52
Zvonuri despre
obiective »

   de Nikon
   acum 9 zile, la ora 14:14

Pana acum, cei 9631 de utilizatori au scris 127150 mesaje.

 

 


Site-ul include cookie-uri. Detalii aici

Politica de confidentialitate